Szombattól vonat helyett busz jár Szerencs és Sátoraljaújhely között

Akt.:
Bodrogolaszi, 2016. június 17. Személyvonat a Szerencs-Sátoraljaújhely vasútvonalon Olaszliszka és Bodrogolaszi között 2016. június 17-én. Felújítják a vasúti pályát Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak között, ezért a Szerencs-Sátoraljaújhely szakaszon pótlóbuszok járnak június 18-tól december 10-ig.
Bodrogolaszi, 2016. június 17. Személyvonat a Szerencs-Sátoraljaújhely vasútvonalon Olaszliszka és Bodrogolaszi között 2016. június 17-én. Felújítják a vasúti pályát Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak között, ezért a Szerencs-Sátoraljaújhely szakaszon pótlóbuszok járnak június 18-tól december 10-ig. - © MTI Fotó: Máthé Zoltán
Budapest – Szombattól december közepéig felújítják a vasúti pályát Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak között, ezért a Szerencs-Sátoraljaújhely szakaszon pótlóbuszok járnak majd – közölte a Mávinform az MTI-vel. A munkálatok várhatóan december 10-én érnek véget.

A felújítás miatt módosított menetrend lép életbe a Miskolc-Szerencs-Sátoraljaújhely vonalon.

Szeptembertől a tanulmányi időszak pénteki napjain közlekedő Hosszú lépés nevű gyorsvonat csak Budapest (Keleti pályaudvar) és Miskolc (Tiszai állomás) között közlekedik, nem megy el Sátoraljaújhelyig. Vasárnaponként pedig Sátoraljaújhely helyett Miskolcról indul Budapestre.

Előkészített sínek a sárospataki vasútállomáson | Fotó: MTI Fotó: Máthé Zoltán

A vonatpótló autóbuszokon a vasúti menetjegyek érvényesek, de csoportok együttes elhelyezését és kerékpárszállítást nem tud biztosítani a MÁV-Start – figyelmeztettek.

A közlemény szerint Olaszliszka-Tolcsva és Sárospatak között 12 kilométernyi nyíltvonali pályaszakaszt újítanak fel, amelynek végén a jelenlegi óránkénti 80 kilométeres sebességet 100-ra emelik. Az átépítés egy megállóhelyet érint: Bodrogolaszin a peront az új szabványok szerint megemelik, térkővel burkolják és a térvilágítást is felújítják. Az érintett szakaszon található hét vasúti útátjáró gumielemes burkolatot kap, amelyen zökkenőmentes az áthaladás.

Az átépítés alatt megerősítik a vágányt, a vízelvezetés érdekében új szivárgókat, földárkokat készítenek. A biztosítóberendezést és a távközlési létesítményeket is fejlesztik, továbbá a villamosítás előkészítéseként 42 oszlopalapot helyeznek el a pálya mentén. Mindemellett átépítenek egy acélhidat és elbontanak egy feleslegessé vált felüljárót – írták.

– MTI –








hirdetés