SZOMBATRA Eredményes volt a "Feltöltődés itthon"-kampány

Eredményes volt a Magyar Turizmus Zrt. téli, belföldi keresletélénkítő kampánya. A Központ Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint tavaly decemberben 7 százalékkal több hazai vendég majdnem 12 százalékkal több vendégéjszakát töltött el a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A Magyar Turizmus Zrt. 2010. novemberében belföldi keresletélénkítő kampányt indított “Feltöltődés itthon” szlogennel. A turisztikai szolgáltatók a december 31-ig tartó akcióban kedvezményes ajánlatokat kínáltak a magyar utazóknak az adventi időszakban. A kínálatban a gyógy-, wellness és falusi turizmus ajánlatok mellett bor és gasztronómiai, valamint kulturális rendezvények és városlátogatások is szerepeltek. A KSH adatai szerint 2010 decemberében 7 százalékkal több belföldi vendég 11,6 százalékkal több vendégéjszakát töltött el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához viszonyítva. A belföldi vendégéjszakák 64 százalékát regisztráló szállodákban még a kereskedelmi szálláshelyek átlagánál is kedvezőbben alakult a belföldi vendégforgalom: decemberben a belföldi vendégek száma 10, a vendégéjszakák száma 12 százalékkal bővült – közölte a Független Hírügynökséggel a Magyar Turizmus Zrt.

A Magyar Turizmus Zrt. az országos adventi kampány mellett számos más, téli forgalomélénkítő akcióval is belföldi utazásra ösztönözte a hazai utazókat az év végi hónapokban. A Balatonnál az utószezoni ajánlatok mellett a bor és gasztronómiai ünnepek, valamint az aktív és a wellness lehetőségek kerültek a középpontba a “Balaton – Lakta-tó” nevű kampány alatt. Az Észak-Alföldi régióban a Gyógyító hétköznapok nyugdíjasoknak és az “Ajándékozzon utazást!” kampány futott a téli hónapokban.

Az év végi belföldi forgalomélénkítést segítette az is, hogy az iskolai őszi szünet novemberre esett, továbbá ekkor volt a 2. Márton-napi Libato(u)r és Újborünnep akció is a szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum és a Tájházak Szövetségének együttműködésében. Az akcióhoz 270 skanzen, tájház, múzeum, étterem, pincészet, borászat, szálláshely és utazási iroda csatlakozott. A Magyar Turizmus Zrt. online felmérése szerint ezeknél a szolgáltatóknál nagyjából 33 ezer vendég és látogató fordult meg az akció keretében. A szolgáltatók csaknem fele jelezte, hogy a vendégforgalma kedvezőbben alakult az ilyenkor szokásosnál, és mintegy 40 százalékuk szerint elsősorban nem helybeliek, hanem turisták alkották a vendégkörüket az akció idején.








hirdet�s