Szóba kerülhet az újraindulás?

Szóba kerülhet az újraindulás?

Miskolc, Rudabánya – A megszüntetett
vasúti szárnyvonalak helyzetéről
érdeklődtünk.


Lapunk, az Észak-Magyarország
korábban többször foglalkozott a
megyében található vasúti
szárnyvonalak
megszüntetésével, az azt
követő közlekedési helyzettel,
pro és kontra érvek hangzottak el a
kérdéssel kapcsolatban. Most azt
igyekeztünk kideríteni – az új
menetrend bevezetése előtt, mely mint
hírlik ismét tartalmaz
járatmegszüntetéseket –,
hogyan váltotta ki az autóbusz
közlekedés a vasútit ?


A Borsod Volán Zrt.-nél
kérdésünkre Ujj
Zsuzsa
marketing vezető válaszolt.
„A Mezőcsát-Miskolc
és Kazincbarcika-Rudabánya
vasútvonalak átvétele a Borsod
Volán Zrt. részéről
tényleges kapacitásnövelés
és járatbeállítás
nélkül, problémamentesen zajlott. A
járatok Miskolc, Tiszai pályaudvarra,
illetve Kazincbarcika
vasútállomásra való
betérésére nem volt valós
utazási igény. A betérések
miatti többletteljesítményt a
többletbevétel nem kompenzálta. A
Kazincbarcika-Rudabánya viszonylat
utasai eddig is nagyrészt
autóbusszal utaztak, az utasforgalom
növekedése nem volt tapasztalható.
Mezőcsát-Miskolc között
körülbelül napi 100 fővel nőtt
az utasaink száma” –
tájékoztatott a közlekedési
vállalat.

Bármikor
indítható…


Maximálisan rendben van a
Rudabánya–Kazincbarcika
közötti vasúti szárnyvonal
állapota. Ha a helyzet úgy hozná,
mármikor indítható lenne– ez
a határozott véleménye
Szobota Lajosnak, Rudabánya
polgármesterének. Mint ahogy minden
elhagyatott, megszüntetett szakaszon, úgy
itt is azonnal megjelentek a tolvajok
és vitték, ami mozdítható.
Főleg a vasúti talpfák
rögzítői estek áldozatul, de
mostanára már folyamatos lett az
ellenőrzés, a karbantartás. A
gép is kint jár rendszeresen, rendbe
teszik a dolgokat, pótolják a
hiányzó alkatrészeket. Megoldott a
járőrözés. Jelenleg ugyan nincs
ipari szállítás, de a Ruda-Gipsz
Kft. 80 millió forintot fordított a
tehervágány
megőrzésére és
felújítására, mert
úgy gondolkodnak, hogy egyszer majdcsak megindul
a termelés és akkor szükség
lesz a
teherszállításra–közölte
lapunkkal a város első embere. A
cégnél ugyanis nem mondtak le a
fejlesztésről és a
beruházásról.


Az utcai embereinek nem nagyon hiányzik a
vonatközlekedés. K. J.
úgy fogalmazott, hogy nincs lakossági
igény a vasúton való
utazásra. Annyira megszokták már
az autóbuszt, hogy nem biztos: vissza
tudnának-e állni rá. Mindenesetre
fel kellene mérni hivatalosan is, min
szeretnének közlekedni a
térségben élők: buszon vagy
vonaton?



Ezt írtuk
korábban…
Nincs
szállítási
probléma


„Mindent megtettünk, hogy az
ellátásban ne
érezzenek
különbséget az utasok
a vasútvonalak
megszüntetése után
– jelentette ki Papp
Marianna
, a Borsod
Volán Zrt.
forgalomszervezési
osztályvezetője.


– Az egyszerűbb eset a
Kazincbarcika–Rudabánya
szakasz átvétele, itt
néhány buszjáratot
úgy közlekedtettünk,
hogy azok a barcikai vasúti
állomást is
érintették.
Időközben azonban ezt
felül kellett vizsgálnunk,
mivel maguk az utasok
kérték, hogy a
menetidőkiesés miatt ez
hátrányos volt a
többségnek.


 Mindössze
egy–két ember vette csak
igénybe, így a
menetrendváltozáskor
megszüntettük. Szinte
fejlesztés nélkül
valósult meg az
átállás,
minimális
bevételnövekedést
észleltünk. A
Miskolc–Nemesbikk
és a
Miskolc–Mezőcsát
között közlekedő
autóbuszvonalak
fejlesztésével
váltottuk ki a korábbi,
Hejőkeresztúr-Mezőcsát
vasútszakaszt. Az
átvétel
időpontjában itt is a
Búza téri
végállomás
után bementek a buszok a
Tiszai pályaudvarra.
Pontosan azért tettük ezt,
hogy a vasúthoz
ragaszkodóknak minél
kevesebb gondja legyen. Nem vált
be, mert nem volt rá
igény”.


 








hirdet�s