SZIGET 2007 – Visszavágnak a szervezők a "belopakodó" Pannonnak.

Eltakarhatnák egy nagy paravánnal, vagy egyszerűen lezárhatnák a közönség elől azt a magánterületet, ahová a Pannon “belopakodott”, de a szervezők ennél elegánsabb visszavágást terveznek a volt főszponzorral kapcsolatban – mondta el a Független Hírügynökség Gerendai Károly főszervező a hétfői Sziget-bejáráson. A mobilcég idén már nem támogatja a fesztivált, de mégis megjelennek a Szigeten. A színpadok és az egyéb helyszínek már állnak, és kedd délben, a nulladik napon megnyitja kapuit a 15. Sziget.

A jubileum alkalmából 8 naposra bővült a rendezvény: a nulladik napon az LGT lép fel a nagyszínpadon. A koncertre az ottalvós hetijegyesek ingyen bemehetnek. A szervezők egyébként minden eddiginél erősebb nemzetközi sztárfelhozatalt ígérnek. Fellép többek között a Manu Chao, a The Chemical Brothers, a Madness, Sinéad O’Connor, a Faithless, a The Killers és Pink.

Gerendai Károly közlése szerint nagy változások nem lesznek idén, egy-két újdonsággal azonban találkozhatnak a rendszeres szigetelők. Ilyen lesz például az Open Tisztás programhelyszín, ahol színpad, mozi és a New York-Budapest Pavilon várja az érdeklődőket. A szervezők -ígéretük szerint – még komfortosabbá teszik idén a fesztivált, több lesz a zuhanyzó és a wc, és még több helyen lesz közvilágítás. A kiszáradt terület miatt idén jelentős porfelhők várhatóak a fesztiválon, ezért a szervezők több járólapot fektettek le és locsolni fogják a forgalmasabb utakat. Az illegálisan a Hajógyári-szigetre szállított 160 köbméter szeméttől is megtisztították a területet – mondta Gerendai Károly.

A vendéglátás területén tavaly debütált blokkok idén is megmaradnak. 62 étkezde, 5 borozó, 3 pálinkaház, 65 kocsma, 7 kávézó és 2 teázó várja a vendégeket. Egy deci szénsavas üdítő 60 forintba kerül, a rostos 90-be. A kimért bor decije szintén 90 lesz, az olcsóbb fajta korsó sör pedig 320 forintba kerül majd.

A rendezvény költségvetése 2,5 milliárd forint, ebben azonban nincs benne a nulladik napi koncert, ami több mint 100 millió forint. A tavalyi büdzsét negyedmilliárddal lépték túl. Ennek egyik oka, hogy a belépők Áfa-tartalma 15-ről 20 százalékra emelkedett, így 5 százaléknyi bevétel egyből megy az “állam zsebébe” – mondta a főszervező. Az infláció is jelentős tényező a költségek emelkedésében, ami a szolgáltatási szektorban még magasabb is volt, mint általában. Reklámra is többet költöttek, mint tavaly, több mint 250 millió forintot.

Mindezeket a jegyárak emeléséből próbálják fedezni, mert idén nem igényeltek állami támogatást és az egyik főszponzor is visszalépett, valamint voltak egyéb költségnövelő tételek is. Ez összesen csaknem 600 milliós kiesést jelent 2006-hoz képest – közölte Gerendai Károly. Ha az idei emelt árral elérik a tavaly eladott napijegy-mennyiséget, akkor nem lesz veszteséges a fesztivál. Tavaly egyébként 150 ezer napijegy fogyott összesen, és 50 milliós nyereséget termelt a Sziget.

A Pannon visszalépése egyébként érdekes történet annak fényében, hogy a mobilszolgáltató mégis megjelenik a Szigeten – mondta a szervezőiroda ügyvezetője. A Pannon az egyik magánterületet, egy csónakházat bérelt ki annak tulajdonosától, ahol már fel is állította a pavilonjait. Erről a szervezők utólag értesültek és nem tartják elegáns lépésnek, hogy korábbi közlésük ellenére mégis “kilopakodtak” a fesztiválra, de a százmilliós nagyságrendű szponzori támogatást idén már nem fizették ki. A szervezők akár eltakarhatnák egy nagy paravánnal a területet, vagy egyszerűen lezárhatnák a közönség elől, de ennél elegánsabb visszavágást terveznek – mondta Gerendai Károly.








hirdetés




hirdet�s