Lerakták a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti szakasz villamosításának alapkövét

Akt.:
Megkezdődött a sátoraljaújhelyi vonal megújulásának utolsó fázisa
Megkezdődött a sátoraljaújhelyi vonal megújulásának utolsó fázisa - © Fotó: NIF Zrt.
Sárospatak – Lerakták a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti szakasz villamosításának és felújításának kezdetét szimbolizáló alapkövet pénteken a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Sárospatakon; a 23 milliárd forint értékű beruházás munkálatai már elkezdődtek és két évig tartanak majd, az átadás után egy órával csökken a Sátoraljaújhely és Budapest közötti menetidő.

Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára elmondta: a kormány 2020-ig összesen mintegy 1500 milliárd forinttal támogatja a vasút fejlesztését. Ennek eredményeként mintegy 880 kilométer vasútvonalat korszerűsítenek, és közel 45 ezer férőhelynyi újjármű-kapacitás lesz elérhető az évtized végéig.

Hozzátette, hogy a 2014-2020 közötti európai uniós ciklusban a támogatásokból a korábbi 27 százalékkal szemben 37 százalékkal részesedik a vasúti közlekedés. A Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasúti szakasz felújítása során a rendelkezésre álló nettó 23 milliárd forintból villamosítják a teljes, 46 kilométer hosszú vonalszakaszt, megszüntetik a lassú jeleket, Sárospatak és Sátoraljaújhely között pedig új töltést építenek, amely fontos árvízvédelmi feladatokat is ellát majd.

A beruházás 2019 nyarára készül el.

A Zemplén és a főváros közötti közlekedés feltételeit javítja az is, hogy a napokban megkezdik a Rákos-Hatvan szakasz felújítását, tavaly pedig a Nagyút-Mezőkeresztes közötti szakasz újult meg – jelezte Mosóczi László. Hozzátette: a következő években a Budapest-Esztergom, a Püspökladány-Biharkeresztes, a Zalaszentiván-Nagykanizsa és a Szabadbattyán-Balatonfüred vonalak fejlesztéseivel a hazai villamosított vasutak hossza megközelíti majd a 3300 kilométert. A helyettes államtitkár szólt arról is, hogy Borsod-Abaúj-Zemplén megyében komoly közúti fejlesztések is lesznek a következő években: még az idén megépül az M30-as autópálya Tornyosnémeti és az országhatár közötti szakasza, 2018 elején pedig megindul a Miskolc-Tornyosnémeti szakasz építése, közel 57 kilométeren. Az M35-ös és M4-es autópályák párhuzamos fejlesztéseivel mindkét irányban kiegészül a Miskolc és Debrecen között már most teljes hosszban meglévő, magas színvonalú közúti összeköttetés. Ezzel elérik, hogy Miskolctól a romániai Nagyvárad irányába autópályán lehessen közlekedni – ismertette.

Az említett fejlesztésekkel a Lengyelország, Szlovákia, valamint Magyarország keleti régióit egymással, valamint a tengeri kikötőkkel összekötő Via Carpatia útvonal hazai szakaszai a következő években hiánytalanul kiépülnek – mondta Mosóczi László.

Hörcsik Richárd zempléni-abaúji országgyűlési képviselő (Fidesz-KDNP) kiemelte: egy több mint 27 éves történet végére kerül pont ezzel a beruházással, ugyanis a helybeliek a rendszerváltás óta szeretnének villamosított vasutat. A beruházás után a Sátoraljaújhely-Budapest közötti menetidő négyről három órára csökken. Hozzáfűzte: szeretnék, ha a feltételek javulásával együtt 2019-től ismét naponta közlekedhetnének intercity vonatok Sátoraljaújhely és Budapest között.

Pál László, a MÁV Zrt. általános vezérigazgató-helyettese arról szólt, hogy a Mezőzombor-Sátoraljaújhely közötti vasútvonalat utoljára a hetvenes évek közepén újították fel. Az évtizedek alatt bekövetkezett minőségi romlás eredményeként sok helyen 40 és 60 kilométer per órára kellett csökkenteni a sebességet, így az utazók elpártoltak a vasúttól. A vasúttársaság most szeretné ezt a folyamatot megfordítani.

– MTI –



Szerencs.
BOON.HU






hirdetés