Szégyenfal is lesz a Panaszfalon

Két hónapja tesztüzemben, szerdától hivatalosan is működik az az internetes honlap, amelyen a vevők 30 órán belül választ kapnak panaszaikra. A www.panaszfal.hu nevű fogyasztóvédelmi oldalon a tervek szerint listát készítenek majd azokról a cégekről, szolgáltatókról, akikre a legtöbb panasz érkezik – mondta Bányai Péter, az oldalt működtető Érdekvédelmi Tanácsadók Országos Szövetségének (ÉTOSZ) programigazgatója a honlap szerdai bemutatóján.

Sok fogyasztó nem tudja, hogy milyen jogi és egyéb lehetősége van akkor, ha a boltban nem cserélik ki a hibás cipőt, ha szerelő rosszul végezte a munkáját, ha az étteremben többet számláztak. Ilyen esetekben nyújt segítséget a civil szervezet számítógépes fóruma, amely ellentétben a hivatalos szervek lassúságával, egy nap alatt választ ad a kérdésekre – mondta Siklósi Máté, az ÉTOSZ tanácsadója. Hozzátette: Arra is jó ez a fórum, hogy mielőtt valaki venni szeretne egy árut vagy szolgáltatást, itt ellenőrizheti: volt-e már panasz a kérdéses termékre vagy sem.

Siklósi Máté azt is elmondta: Mivel ez egy tanácsadó oldal, hivatalosan a problémát nem oldhatja meg. Viszont hisz abban, hogy a nyilvánosság ereje, az, hogy egy a bepanaszolt cég neve fenn szerepel a fórumon, segíthet megvédeni a fogyasztók érdekeit. Ennek érdekében szoros együttműködésre törekednek a hivatalos szervekkel is, így például a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséggel, a Nemzeti Hírközlési Hatósággal és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletével.

A panaszfalon nem lesznek hírdetések, reklámok, működetésének költségeit a civil szervezethez befolyó tagdíjakból és pályázati pénzekből állják majd – mondta kérdésre válaszolva Bányai Péter.








hirdet�s