Százhúszonegy éves: jubilált a miskolci villamos

Akt.:
A bécsi villamos is sokáig rótta a miskolci főutcát
A bécsi villamos is sokáig rótta a miskolci főutcát - © Fotó: Bujdos Tibor
Miskolc – Piros bécsi és sárga Tátra nosztalgiaszerelvények indításával ünnepelte kedden az MVK Zrt. azt, hogy 1897. július 10-én a vidéken elsők között elindult a miskolci villamosközlekedés.

A miskolci volt az egyik első villamosvonal-­hálózat hazánkban.

Százhuszonegy éves a helyi villamosközlekedés. Ebből az alkalomból gördült ki kedden a villamos remízből néhány kör erejéig a bécsi- és a Tátra villamos is. A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. (MVK) így szeretett volna emlékezni azokra, akik 1897. július 10-én lehetővé tették és elindították a villamosközlekedést Miskolcon.

A miskolci volt az egyik első vidéki villamosvonal-hálózat Magyarországon, legalább tíz évvel előzött meg olyan nagyvárosokat a villamosvonala kiépítésével, mint Debrecen és Szeged. Érdekesség az is, hogy Szombathelyen a miskolcival egy időben adták át a villamoshálózatot, de ezt 1974-ben megszüntették.

nosztalgia-villlamosos-zsaner01-st650

Az MVK egyébként több, korábbi járműtípusból is megtartott egy-egy szerelvényt. A sokáig a miskolci utcaképhez tartozó FVV villamosokat 1991-től kezdték kivonni a forgalomból. A Tátrák érkezésével fokozatosan visszaszorultak a kettes vonalra, majd 2004-ben az utolsót kocsit is elbúcsúztatták, viszont a 100-as pályaszámú, valamint a 151-es megmarad nosztalgiakocsinak.

Hasonló a sorsuk

A bécsi villamosok 2003-tól fokozatosan álltak forgalomba, és tizenkét évig szolgálták Miskolcot, a Zöld Nyíl projekt keretein belül megvásárolt 31 Škoda érkezését követően 2015-ben állították le őket.

Hasonló sorsra jutottak a Tátrák is, ebből azonban néhány darabot megtartottak, és időnként még fel-fel tűnnek a pályán, ha „cseh rokonaiknak” segítségre van szüksége.