Százezerrel több külföldi turista várható idén

Az előzetes adatok szerint több külföldi foglalt szállást Budapestre a Winter Invitation nevű téli forgalomélénkítő akció során, mint a tavalyi év azonos időszakában. A turisták március végéig három fizetett szállodai éjszaka mellé egyet ingyen kapnak, és a csomagban idén először fürdőbelépő is van. A Magyar Turizmus Zrt. az elmúlt hónapokban több légitársasággal kötött megállapodást, amelyeknek köszönhetően százezres nagyságrendű vendégszám növekedésre számítanak 2011-ben.

Egyre népszerűbb a külföldiek körében a Budapest Winter Invitation (Budapesti téli meghívás). Az akció lényege, hogy akik a kevésbé népszerű téli időszakban, vagyis november 15. és március 31. között három éjszakára foglalnak szobát a csatlakozott szállodákban, azoknak a negyedik napért már nem kell fizetniük. Mivel a válság miatt más országokban is hasonló kedvezményeket vezettek be, idén újdonság, hogy a Winter Invitation-csomagban extra szolgáltatásként ezúttal ingyenes fürdőbérletet is kapnak a vendégek. Ezzel Budapestet az európai fürdővárosok fővárosaként népszerűsítik, ami markánsan megkülönbözteti például Bécstől vagy Prágától, és még vonzóbbá teheti az itt eltöltött hosszú hétvégét – mondta a Független Hírügynökségnek Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója.

A 2006-ban még Winter Invasion (Téli invázió) néven indult kampány korábban minden évben csaknem 60 ezer vendégéjszakát hozott Magyarország idegenforgalmának. A mostani akció még másfél hónapig tart, de a Magyar Turizmus Zrt. előzetes adatai biztatóak. Mind a szállodák november-decemberi foglalásai, mind pedig az akció egyik együttműködő partnere, a Lastminute.com nemzetközi piacvezető utazási portál foglalási adatai pozitív szaldóban vannak a tavalyi év azonos időszakához képest. Nemcsak vendégből van több időarányosan, de a korábbiaknál több szálloda és turisztikai szolgáltató kapcsolódott be a programba, vagyis érdemes volt pénzt áldozni a kampányra – mondta Horváth Gergely,

A további forgalomélénkítés érdekében a Magyar Turizmus Zrt. nagy hangsúlyt fektet az úgynevezett Légi Marketing Alap újjáélesztésére. Ennek lényege, hogy a légi közlekedés szereplőivel és a hazai turisztikai szolgáltatókkal közös marketingtevékenységet folytatnak a megcélzott országokban. Magyarország hagyományosan Németországból, Ausztriából és Angliából fogadja a legtöbb turistát. Horváth Gergely elmondta: Anglia esetében tökéletesen kimutatható a párhuzam a közvetlen légijáratok és a vendégéjszakák száma között. Hazánk uniós csatlakozása után volt a csúcs, amikor naponta akár 18 közvetlen járat is repült Magyarország és Nagy-Britannia között, de ahogy csökkent a járatok száma, úgy érkezett egyre kevesebb turista is. Ezért fontos a Légi Marketing Alap felélesztése.

A Magyar Turizmus Zrt. az elmúlt hónapokban több mint 20 potenciális légitársasággal folytatott tárgyalásokat, és közülük többel már meg is állapodott. Ennek köszönhetően idén tavasztól közvetlen járatok kötik össze Budapestet Dohával, Barcelonával, New York-kal, Edinburgh-val, Rigával és Torontóval. A vezérigazgató példaként említette az Egyesült Királyság egyik fapados légitársasága, a Jet2.com járatait, amelyek segítségével 30 ezer vendégéjszakát várnak az idei évben csak Skóciából. Éves szinten pedig összességében százezres nagyságrendű vendégszám növekedésre számítanak. A Légi Marketing Alap tárgyalásai hamarosan folytatódnak, és Ferihegy mellett kiemelt cél a nagyobb vidéki repülőterek, Debrecen, Sármellék és Pécs-Pogány forgalmának fejlesztése is.

-Független Hírügynökség-








hirdet�s