Százéves autók versenye – hazánkban is, Miskolcon, Gyöngyösön

Akt.:
Százéves autók versenye – hazánkban is, Miskolcon, Gyöngyösön
© Fotó: endurorally.com
Miskolc, Budapest – Légkondicionáló, masszírozó ülés, blokkolásgátló, tempomat. Ezek ma már egyáltalán nem meglepő felszerelései egy autónak, de milyen volt száz évvel ezelőtt az autózás, amikor ezeket még hírből sem ismerték? A 2016-os Peking-Párizs Maraton résztvevői már tudják.

A tizennégyezer kilométeres verseny idén Magyarországon is áthalad, érintve térségünket is. Az embert és gépet egyaránt próbára tevő autós maratonon kizárólag 1975 előtt gyártott autókkal lehet részt venni, de még jobb, ha 1941 előtti az évjárat. Ennek bőven eleget tesz például a fa kerekű American La France 1915-ből.

Az idei már a hatodik ebből a versenyből, melyre több mint száz csapat adta le a nevezését olyan autókkal, mint az 1917-es La France Tourer Speedster, vagy a két American La France 1915-ből és 1925-ből. Az időutazás során lesz bőven Bentley, vagy Chevrolet is, utóbbiból főleg az 1939-es Coupé. A napi szakaszok hossza 180 és 668 km közé esik, ezek közül kettő érinti Magyarországot. 2016. július 9-én a Kassa – Budapest, majd 11-én a Budapest – Maribor között.

Délelőtt Miskolc, délután Gyöngyös

Ekkor térségünkön is áthalad a százöt autóból álló mezőny, az érdeklődők Miskolctapolcán a nagy parkolóban szombaton délelőtt fél tizenegytől Gyöngyösön a Fő téren pedig délután fél négytől találkozhatnak velük. Arról, hogy ne egy sima „kirándulás” legyen a túra, a mért szakaszok gondoskodnak. Július 9-én a Mátra klasszikus rali pályáit veszi igénybe a mezőny. A Parádsasvár-Szuha üdülőtelep közötti részt 14 óra 9 perctől a Mátraalmás-Mogyorós orom gyorsaságit pedig (14 óra 24 perctől teljesítik.

Fontos megemlíteni, hogy a szakaszok a közönség számára a környezetvédelmi előírások miatt csak Szuha település felől látogathatók.


Budapestre háromnegyed hatra érkeznek a Felvonulási téren kialakított zárt parkolóba. Egy egész napos pihenő után hétfőn, 11-én indulnak tovább, hogy a Veszprém környéki murvákon – pl. Pétfürdő-Öskü, Kislőd-Szentgál versenyezzenek, de nem gyorsaságra, hanem az átlagtartó versenyek szabályai szerint, az előre megadott időt legjobban megközelítő páros lesz a legjobb.

Forrás: sportlivemedia.hu








hirdetés