Szalayék kihagyják a Dakar ralit

Szalayék kihagyják a Dakar ralit
A Szalay Balázs, Bunkoczi László kettős a hétvégén pályafutása során először elhódította az országos bajnoki címet, ám nem lehet teljes az öröme, egy nappal a pezsgőfürdő után ugyanis biztossá vált: az Opel-páros nem lehet ott a 2011-es Dakar-rali rajtjánál.

Szalayék beneveztek, és az utolsó utáni pillanatig küzdöttek, hogy összeszedjék a szükséges pénzt, ám nem sikerült, így vissza kellett mondaniuk az indulást.
„Minimális létszámmal, nyolcfős csapattal készültünk a Dakarra, de ebben a nehéz gazdasági környezetben képtelenek voltunk összerakni az induláshoz szükséges büdzsét.

Az utolsó pillanatig kivártunk, mert bíztunk benne, hogy gyorsabban intéződnek az ügyek és az újonnan érkezett támogatóktól esetleg még az idén befolyik a pénz, de nem történt meg, úgyhogy bár rajta vagyunk a nevezési listán, vissza kellett mondanunk az indulást. Az egész csapat nagyon szomorú és csalódott, Lakló th Aladár, aki a versenykamionban navigált volna, a Dakarhoz igazította a színházi programját, és mindannyian úgy készültünk, hogy az év végén elutazunk Buenos Airesbe. Ám sajnos ez most nem jön össze…”

60 millió forint…

A költségekkel kapcsolatban Szalay elárulta, a nyolcfős csapat és a járművek nevezési díja 100 ezer euró (körülbelül 28 millió forint) lett volna, ez azonban még nem minden, hiszen repülőjegyeket kellett volna venni, szállodai szobákat kifizetni (előbbieket az indulás reményében egyébként rég lefoglalták), alkatrészeket, gumikat vásárolni, ami azt jelenti, hogy összesen körülbelül 60 millió forintra rúgtak volna a költségek, amit képtelenség volt összegyűjteni.
„Rossz érzés lesz itthon maradni, de már most megfogalmazódott bennem a gondolat, hogy ha lehet ezt egyáltalán fokozni, még jobban fogok küzdeni a 2012-es Dakar-indulásért. Ugyanis nem szeretnék még egy versenyt kihagyni.

 Szerintem már így is nehéz lesz a visszatérés, hiszen amikor lendületben voltunk és minden évben ott álltunk a rajtnál, az első két-három nap akkor is pokoli nehéz volt – bele kell abba jönni, hogy az ember tíz-tizenkét órát vezet naponta, alig alszik és már jön is a következő, pokoli fárasztó szakasz. De mi ezt szeretjük a legjobban, éppen ezért mindent megteszünk, hogy újból megfelelhessünk a kihívásnak, amit a világ leghosszabb és legnehezebb terepraliversenye jelent” – mondta Szalay, akinek a tervei között szerepel az is, hogy a jövőre először kiírt tereprali világbajnokság néhány viadalán rajthoz áll. Ezek közül némelyik sprint-futam, de megmaradtak a klasszikus sivatagi „egyhetesek” is, amelyek jó felkészülést jelenthetnek a Dakar-ralira. Mert mindig az a végcél.