Szakképzett helyettesítés

“Három hét után otthagyta a pedagógus az elsősöket , a takarítónő vigyáz rájuk az iskolában.” – telefonált egy felháborodott szülő a Girincsről.

Megkerestük Tóth Anikó igazgatónőt: mi történt az első osztályban? A Dőry Ferenc Körzeti Általános Iskolába százkilencvennégy gyerek jár, többségük – nyolcvan százalék – roma származású – mondta el az igazgatónő. Az új első osztályt szerettük volna megosztani, de nem volt rá lehetőség, így most 24, jelentős hányadában nehezen kezelhető gyerek tartozik ide.

Tanárok egy és két szakkal

Az iskolában 15 tanár vagy tanító képzettségű kolléga dolgozik. Egy fő pedagógiai asszisztens szintén tanító képzettséggel látja el jelentős részben az egy hete betegállományba került – mintegy húsz éve a pályán lévő – elsős tanító néni helyettesítését. A többi kolléga is vállal helyettesítést, én például most voltam ott órán – jellemzi a helyzetet.

Van egy fő közhasznú munkás kisegítőnk (dajka végzettséggel) aki a gyerekek kísérését a busztól, a felügyeletet az étkezdében, az udvaron látja el. Az elsősök terme a folyosó végén található, így a WC – be is a kisegítő kíséri esetenként az elsősöket.

Sok jó képességű diák van

A tanulmányokra – a hátrányos szociális helyzet ellenére – az jellemző, hogy diákjaink eredményesen tanulnak tovább, jónéhány kiemelkedő képességű gyerekünk is van.

Eredményesebbé tehetnénk az oktatást, ha tudnánk kis csoprtokban tanítani, ezt a mostani gazdasági helyzetünk nem teszi lehetővé. Ha kaphatnánk roma pedagógiai asszisztenst – a közvetlenebb kapcsolat révén – az szintén javíthatná a nevelőmunka színvonalát.

PGY








hirdet�s