Friss hírek

2007.12.01. 16:54

Bono "Vörös terméke" 50 millió dollárral küzd az AIDS ellen

<p>2006-os indulása óta ötvenmillió dollárral járult hozzá az AIDS, malária és a TBC elleni küzdelemhez Bono, jótékonysági ötlete, a Product Red ("Vörös termék"), jelentették be szombaton, az AIDS világnapján. A terméksorozatot ismert nagy nemzetközi cégek támogatásával hozták létre, amelyek vállalták, hogy "Vörös termékeik" eladásából származó összeg egy részét (akár 50 százalékát is) átutalják a nemzetközi AIDS, malária és tuberkulózis elleni alap (GFFATM) javára.</p>

A U2 frontembere a terméksorozatot 2006 januárjában indította az AIDS elleni globális küzdelem részeként, olyan ismert nemzetközi cégek támogatásával, mint a Motorola, az Apple, a Gap, az American Express brit részlege és az Armani. Az akcióban részt vevő termékeket, vagyis a mobiltelefonok, hitelkártyák, i-podok ismertető jele, hogy pirosak.

Míg a "Vörös termék" márka megjelenése előtt a brit magánszektor hozzájárulása az AIDS elleni küzdelemhez évente mindössze 6 millió dollár volt, jelenleg a Product Red a legnagyobb, fogyasztókra alapuló, magánszektorból származó bevételforrása a nemzetközi AIDS alapnak.

Mint Michel Kazatchkine, az alap igazgatója aláhúzta, a "Vörös termék" partnercégei már több ezer páciens kezelését tették lehetővé Ruandában és Ghánában.

2002-es megalapítása óta a nemzetközi AIDS, malária és tuberkulózis elleni alap (amely évi 6-8 milliárd dollárból gazdálkodik) legalább 2 millió ember korai halálát akadályozta meg.

2007-ben több mint 1,4 millió HIV fertőzött embert, és 3,3 millió TBC-ben szenvedő beteget láttak el gyógyszerekkel az alap pénzéből és több mint 46 millió malária ellenes szúnyogirtó hálót osztottak szét.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a boon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!