Somogyi Zoltán: az MDF minden kampányköltsége nyilvános lesz

Az MDF minden kampányköltségét nyilvánosságra hozzák a párt honlapján, várhatóan a hónap közepétõl. Így szeretnék igazolni, hogy nem lépik túl a törvényes keretet, ami bruttó 386 millió forint – mondta a Független Hírügynökségnek kedden az MDF kampányfõnöke. Somogyi Zoltán szerint ez az összeg szerény kampányra elegendõ, de annak több eleme lesz – például online hirdetések, plakátok. Bokros Lajos miniszterelnök-jelölt pénzügyi kérdésekrõl szóló kiskönyvet is írt a gyerekeknek. Az MDF listáira más pártoktól is kerülnek jelöltek, köztük a Szabad Demokraták Szövetségétõl, amelynek önálló kampánya most nem lesz.

A törvény alapján bruttó 386 millió forintot költhetnek választási kampányukra a pártok, vagyis valamivel több mint nettó 300 milliót. Somogyi Zoltán szerint ennyi pénz elõteremthetõ ugyan, de a választók megfelelõ tájékoztatásához nagyon kevés, fõleg az MDF esetében, mert mint mondta: a pártnak van programja, és azt részleteiben is szeretnék bemutatni. Várhatóan február közepétõl hozzák nyilvánosságra a párt honlapján, mennyit költöttek kampányolásra. Minden kiadást tudnak majd számlával igazolni, valamint az Állami Számvevõszék is ellenõrzi késõbb a számokat – mondta.

A Magyar Demokrata Fórum listáin más pártok, például a Vidék Párt vagy az SZDSZ képviselõ-jelöltjei is helyet kapnak, de közös lista senkivel sem lesz, az MDF önállóan indul az idei parlamenti választásokon, önálló programmal, saját logóval. A liberálisoknak arányosan kell fizetniük a kampányköltségeket, és az MDF úgy tudja, hogy megvan erre a fedezetük – mondta Somogyi Zoltán. Az SZDSZ-nek azért nem lesz önálló kampánya, mert így már kifutnának a törvényes keretbõl – tette hozzá.

A kampányfõnök szerint Mesterházy Ernõ üzletember múlt heti letartóztatása nem befolyásolja az MDF kampányát, az ezzel kapcsolatos híreszteléseket a sajtó generálta.

Somogyi Zoltán beszélt arról is, hogy az MSZP-nek és a Fidesznek február közepére-végére elvileg be kellene fejeznie a kampányolást, ha nem akarják túllépni a törvényes keretet. Az utcai óriásplakátok és más kiadásaik költsége már eléri ugyanis a plafont. Az MDF kampánya várhatóan éppen a hónap második felétõl lenne intenzívebb: legkésõbb március elsejétõl jelennének meg a párt óriásplakátjai, amelyeken a miniszterelnök-jelölt és MDF-es vezetõk mellett olyan fiatal aktivisták leszek, akik arcukat adják a kampányhoz. Terveznek televíziós hirdetést is, de azt csak a kampány vége felé, mivel drága.

A kampány része Bokros Lajos gyerekekhez írt kiskönyve, amelyben hétköznapi pénzügyi kérdésekre próbál választ adni a miniszterelnök-jelölt és volt pénzügyminiszter. A füzetbõl 100 ezer példány készült, és az ajánlószelvények gyûjtésekor osztják szét azok között, akik az MDF jelöltjének adják a szelvényüket. A kiskönyv valamint az MDF választási programját tartalmazó kiadvány elõállításának összköltsége 5 millió forint alatt volt – mondta Somogyi Zoltán.

Az online kampány részeként saját honlapot indítanak Bokros Lajosnak, frissítik az MDF honlapját, és lesznek internetes hirdetések is. Bizonyos közösségi oldalakon már jelen van Bokros Lajos Baráti Köre, blogja viszont nem lesz a miniszterelnök-jelöltnek. Akárcsak az elõzõ kampányok idején, az MDF vezetõ politikusai most is járják az országot.

Az MDF választási programjával kapcsolatban Somogyi Zoltán úgy fogalmazott, hogy az nem megszorításokat, hanem megszólításokat tartalmaz: a választókat szólítják meg azzal, hogy ideje változtatni, az országnak strukturális reformokra van szüksége. Nem tartható fenn például a nyugdíjrendszer, hiába állítja ezt a Fidesz és az MSZP, pazarló az önkormányzati rendszer, az oktatás is reformra vár. Minden olyan lépésnek, amely megszorításnak tûnik, meg kell nézni a másik oldalát: az értékalapú ingatlanadó bevezetésével együtt szorgalmazzák az iparûzési adó eltörlését, bizonyos kisiskolák felszámolásáért cserébe pedig járási szinten minõségi, európai oktatást ígér az MDF – magyarázta a kampányfõnök.

Somogyi Zoltán szerint az MDF országos listáját várhatóan márciusban, az egyéni jelöltek ajánlószelvényeinek összegyûjtése után hozzák nyilvánosságra, ha azt az elnökség és az országos választmány is jóváhagyta.

A kampányfõnök elmondta még, hogy az MDF-nek továbbra sem tagja, de ha a párt ugyanez a “jó minõségû konzervatív erõ marad, elgondolkodik a belépésen”.








hirdet�s