Sláger: kocsonya, Korty

Miskolc – Brecus Anonymus, a kocsonyafesztivál jelképe pénteken visszaadta a város kulcsát Káli Sándor polgármesternek.

Három napig ugyanis, míg a tizedik, jubileumi rendezvény tartott a fesztiválozóké volt a belváros. Belőlük pedig volt bőven, hogy pontosan mennyi is, azt még nem lehet tudni, de hamarosan arra is fény derül. Leskó György, a polgári védelem nyugalmazott alezredese ugyanis elmondta: a fesztiválon készült csaknem 3000 felvételből, egy speciális eljárással számolják ki, hány látogató járt a rendezvényen. Nemcsak összessen, de napokra, rendezvényekre lebontva is meg tudják majd mondani a fesztivál idei létszámát – hangsúlyozta.

Látogatószámot még nem tudtak a pénteki zárósajtótájékoztatón, de más adatokat igen. Például azt, hogy 53 ezer négyzetméteren zajlott a fesztivál, három színpad várta a látogatókat, a Hősök terén felállított Bálaszínház 7500 kiló volt, és a Szinva teraszon a mai napig álló jégpiramis 10 tonnát nyom.

Szűkösen fértek el

Rózsa Edit, a fesztivál ötletgazdája arról is szólt, hogy az idegenforgalom szempontjából mit jelentett a fesztivál: „A belvárosban nem volt szabad szálláshely, és csak a fesztivál által foglalt vendégéjszakák száma 576 volt.”

Az idén igazi slágernek számított a Zöld Sátor, ahol 25 szervezet fogadta a környezettudatos életmód iránt érdeklődőket – ezt már Bodnár Kata, az Ökológiai Intézet munkatársa mondta. Azt is: a hozzájuk betérők csak 22 százaléka ment véletlenül a sátorba, a többiek már tudatosan keresték fel programjaikat. Az egyik leglátogatottabb rendezvényük Gyuri bácsinak, a bükkszentkereszti füvesembernek az előadása volt, amikor is a 100 négyzetméteres előadótér kicsinek bizonyult – mondta.

A kocsonyafesztivál szervezői az idén is nagy hangsúlyt fektettek az árusok kiválasztására. Rózsa Edittől megtudtuk, pályázaton választották ki őket, szempont volt, hogy mit kínálnak, alkalmakodnak-e a fesztivál idei tematikájához, azaz az időutazáshoz, és nem utolsó sorban a minőségi kiszolgálásnak is meg kellett felelniük. Ennek ellenére akadtak gondok a kereskedőkkel – mondta – a nyitónapon egy árust el kellett küldeniük, mert a nála talált öt csomag gesztenye közül egy sem volt ehető. Két vendéglátóssal is gondok voltak, az ő nevüket a későbbiekben a fesztivál honlapján nyilvánosságra hozzák – tette hozzá.

Slágerétel az idén – természetesen a kocsonya mellett – a kenyérlángos volt, slágerital a Korty, de a paprikás sör is népszerű volt és a pálinkaházakba is sokan ellátogattak – tudtuk meg.

A fesztivál nemcsak Miskolcon, de a világhálón is sikertörténet. Ki gondolná, hogy a Google-ban a kocsonyafesztivál szóra – a rendezvény alatt – 250 százalékkal többen kerestek, a kocsonyafesztivál 2010-re pedig 180 százalékkal – ismertette Rózsa Edit. Így ebben a versenyben megelőzték a torkos csütörtököt, az oeprabált és több népszerű hazai sorozatot is.

Számok tükre

130 kereskedő volt a fesztiválon

25 kocsonyalelőhely

40 ezer adag kocsonya készült

A látványkocsonya versenyt a Szentpáli István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakközépiskola nyerte, ők a Lillafüredi vízesést öntötték kocsonyába.

80 kulturális program volt

40 családi- és gyermekprogram

 








hirdet�s