2009.12.26. 19:17
Olvasói levél egy vonatos utazás kapcsán
<p>Miskolc, Kazincbarcika - <EM>Azt gondolom, megérne<br /> egy részletesebb riportot a MÁV<br /> szerencsétlenkedése az elmúlt<br /> néhány napban.</EM> - írja<br /> olvasónk.</p>
Jómagam december 19-én szombaton este
szerettem volna hazajutni Budapestről
Kazincbarcikára. A Keleti pályaudvaron
emberek százai vártak tehetetlenül.
No nem a vonatuk indulására, mivel
arról már régen lemondtak, hanem
hogy egyáltalán valami
információt megtudjanak arról,
hogy mi is történik éppen. De
még információhoz sem lehetett
jutni.
A vasutasok nemigen zavartatták magukat.
Elvégre ők havi fix
fizetésért dolgoznak, és azt akkor
is megkapják, ha a vasúti
közlekedés összeomlik. Mint ahogy az
történt most is.
Ahhoz képest, hogy a MÁV a
honlapján már a vonatok GPS-es nyomon
követését reklámozza, bizony
eléggé meglepődtek azon, hogy
december második felében havazik,
és a váltók esetleg ilyenkor be is
fagyhatnak. A 21. század elején erre
pedig már fel lehetett volna
készülni.
A menetrend szerint 19 óra 3 perckor
induló vonatomnak, végül is
sikerült elindulnia 20 óra 37 perckor. Hogy
aztán röpke 3 óra alatt
leérjen Miskolcra. Csakhogy onnan akkor
már semmilyen csatlakozást nem
indítottak Kazincbarcika felé. Így
választhattam, hogy az éjszakát a
váróteremben töltöm el
néhány csöves
társaságában, vagy pedig taxival
megyek haza. A második lehetőség
mellett döntöttem. Így
néhány ezer forintos
taxiköltség kifizetése után
már otthon is lehettem. Holott a menetjegyemet
végig előre megváltottam. A dolognak
azért volt annyi előnye, hogy a taxiban
legalább volt fűtés. Ez sajnos a
vasúti kocsikról nem mondható el.
Budapestre menet, és onnan jövet is
fűtetlen vasúti kocsikban kellett az
utasoknak „utazni”.
Már csak arra vagyok kíváncsi,
hogy mire használja fel a MÁV
vezetősége a saját
prémiumának kifizetésén
kívül, a több
tízmilliárdos állami
támogatást.