A bodrogzugiak jövője

Az egykori híd egy archív felvételen
Az egykori híd egy archív felvételen - © Fotó: Magánarchívum
Bodrogzug – A Tiszán átívelő híd megépítése fellendítené a térséget.

A Bodrogzugban – Györgytarló, Kenézlő, Viss, Zalkod – az egyik legnagyobb probléma, hogy nehezen tudják megközelíteni a városokat, Sárospatakot, Nyíregyházát. Kenézlőnél üzemel egy komp ugyan, de az igazi megoldás az lenne, ha ismét megépülne Kenézlőnél a korábban felrobbantott Tisza-híd.

A Tisza-híd biztosította a kapcsolatot a külvilággal.”­­­­ Dr. Hörcsik Richárd

Összeköt vagy elválaszt

– A Parlamentben a közelmúltban elmondtam, Zemplén számára nagyon fontos kérdést vet fel a hidak ügye is – mondja dr. Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője. – Sajnos, azt kell hogy mondjam, a nagy folyóink nem összekötnek bennünket, hanem elválasztanak, sokkal több hídra volna szükség például a Tiszán és annak mellékfolyóin. Éppen egy példát szeretnék említeni: a Paks II. projekt mutatja meg, hogy híd nélkül sok ezer emberről mondhatunk le, akik potenciális munkaerőként volnának számításba vehetőek hazánk egyik legnagyobb beruházása kapcsán.

– Választókerületemben a második világháborúban felrobbantott és azóta újjá nem épült Kenézlő-Balsai híd ügye a legfontosabb példa a fentiekre. Az elmúlt időszakban több lakossági fórumot is tartottunk, és a választópolgárok és a helyi vállalkozók komoly lehetőségként tekintenek erre az ügyre. Vinnai Győző képviselőtársammal, aki a Szabolcs megyei oldalon élő választópolgárokat képviseli, egyetértés van köztünk abban, hogy a környező térség számára egy valódi kitörési lehetőség volna ez az átkelő. A legutóbbi szeptemberi vissi lakossági fórumon az illetékes minisztérium részéről elhangzott, hogy kezdésnek már 400 millió forintból megfinanszírozhatók volnának a tanulmánytervek. Ez ügyben is kértem a kormány támogatását.

Útfelújítás

– Aztán a híd megépítését követően pedig a Kenézlőre vezető út felújítása révén újabb, úgynevezett haránt irányú összeköttetés jönne létre Zemplén és Szabolcs megye között, ami véleményünk szerint újabb fejlesztéseket indukálna a térségben – mondja dr. Hörcsik Richárd. – De mivel csak Sárospataknál van legközelebb Bodrog-híd, amihez az út a belvároson át, kedvezőtlen vonalvezetéssel visz csak, ezért volna szükség a Sárospatakot elkerülő útra, ami a 37-es főutat kötné össze a Bodrogközzel. Esetleg alternatívaként Vámosújfalu alatt épülhetne a híd, ami közvetlen összeköttetést biztosítana Bodrogköz nyugati részével. Mind Borsod-Abaúj-Zemplén megye területrendezési terve, mind pedig Sárospatak város településrendezési terve tartalmazza ezeket a lehetőségeket, ezeket az alternatívákat. A Bodrogköz legelzártabb része tehát a Bodrogzug, és az itt lévő települések majdnem minden oldalról folyókkal és természetvédelmi területekkel vannak körülölelve. A már általam említett, 1930-ban épült Balsai Tisza-híd biztosította egykor számukra a kapcsolatot úgymond a világgal, amit a második világháborúban felrobbantottak. És a helyzetüket mutatja, hogy a rendszerváltoztatás óta nem épült a térségben új lakóház. Így hát az itteni lakosoknak és vállalkozóknak az utolsó reménye ez a híd. Éppen ezért módosító indítványaimban javasolni fogom ezeknek az infrastruktúra-elemeknek a beépítését a szabályozásba, és a rövid és középtávú infrastruktúra-fejlesztéseket felsoroló kormányrendelet bővítését.

– ÉM-BG –



Sátoraljaújhely.
BOON.HU






hirdetés