Sátánál máshogy dobog a szíve

Elek István
Elek István
Elek Istvánnak így még nem kezdődött rally idény, mint 2007-ben. Az ózdi HBRK Autósport Egyesület színeiben induló pilóta és navigátora, Budai Annamária kiváló és taktikus versenyzéssel nyerte meg a rendkívül népes N csoportot Egerben.

Pedig a viadal elején a csapat óvatosságra intette Eleket, majdhogynem visszafogták, hiszen a tavalyi bajnokság utolsó futamán harmonikára hajtotta a Mitsubishi hátát. Most az első kör „poroszkálása” után följebb kapcsolt, aminek futamgyőzelem lett az eredménye.

– Még akkor sem indult így az évem, amikor bajnok lettem – tekintett vissza Elek István. – Pedig az már nagyon régen, 1999-ben volt, de futamgyőzelem most először adott kezdőlökést. Számtalanszor műszaki okok miatt kénytelen voltam föladni a versenyt, és emlékszem olyan esztendőre is, amikor csak Miskolcon tudtam elkezdeni a bajnokságot. Ebből a szempontból most még optimistább vagyok, pláne úgy, hogy a folytatás szűkebb hazámban, Borsod megyében lesz. A munkám miatt ugyan sok időt még nem tudtam a versennyel foglalkozni, de ahogy közeledik április utolsó hétvégéje, úgy nő bennem egyre jobban a versenyláz.

Pláne akkor, amikor megemlítjük Elek Istvánnak a 14. McRallyn teljesítendő pályákat. Pontosabban ezek közül kettőt. A bükszentlászlóit, valamit a sátait.

– Nyilván elfogult leszek, hiszen Ózdot is érintjük, és ezen a környéken rengetegen szurkolnak nekünk. Korábban, amikor Sátánál beálltunk a rajtba, egy kicsit mindig másképp dobogott a szívem. Tudom, hogy az út mentén mennyi barátom, ismerősöm szurkol, és a jó verseny mellett miattam látogat ki ezen a hétvégén. Éppen ezért különösen nagy becsvágy van bennem, amikor hazai utakon nyomom a gázt, bár azt nem mondhatnám, hogy fiatal koromban ezen a szakaszon éltem ki az autós szenvedélyemet. Bükkszentkeresztnél régen mentem még éjszakai versenyen fölfelé, aztán másnap világosban lefelé. Klasszikus, várom mindkettőt, sőt az egész hétvégét.

Addig viszont Elek István csapatának lesz dolga bőven az EVO IX-es Mitsubishivel. Mint kiderült Egerben még a verseny közben, tönkrement a gép kuplungja, a célba érkezés után pedig az is ismertté vált a szerelők előtt, hogy hengerfejes lett, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy a hó végére egy teljesen új motort kell építeni az autóba. Nyilván ez plusz kiadást jelent, de Elek Istvánnak ez is megéri, hiszen ha otthon versenyez, akkor Sátánál egészen másképp dobog a szíve…








hirdetés




hirdet�s