Sárga csíkok a Búza tér környékén: felfestették, de mire volt jó az egész?

Ha keresztben bent ragad egy autó, az megakasztja a keresztirányú forgalmat
Ha keresztben bent ragad egy autó, az megakasztja a keresztirányú forgalmat - © Fotó: ÉM
Miskolc – A “zöld jelzésen bent ragadásnak” szerették volna elejét venni a miskolci Búza tér környékén.

Adott egy kereszteződés, ahol az egyik irányba be van dugulva az út. Amikor a lámpa zöldre vált – annak ellenére, hogy látja az autós, hogy a kereszteződés után közvetlenül még állnak az autók, és ő legfeljebb a túlsó zebráig, vagy a kereszteződés közepéig jut el –, elindul és pár méter után mégis megáll. Miután a lámpa vált, a kereszt­irányból meginduló forgalom egyszerűen nem tud a beragadt autó vagy autóktól továbbhaladni. A gyalogosoknak is kerülgetniük kell a zebrán álló kocsikat.

Egyértelmű a tiltás

Ki ne tapasztalt volna ilyet autós-pályafutása során. Talán maga is előidőző alanya volt egyszer-egyszer az ilyen szituációknak.

Ilyen közlekedési szituációt gyakran tapasztal az egyszeri autós, pedig a KRESZ 9. paragrafusának 7. bekezdése egyértelműen fogalmaz: „Zöld fényjelzésnél sem szabad az útkereszteződésbe behajtani, ha azt – forgalmi torlódás miatt – a zöld fényjelzés tartama alatt előreláthatólag nem lehet elhagyni”.

A felvázolt helyzet Miskolc több csomópontjában is előfordult, főleg a reggeli, de a délutáni csúcsforgalomban is. A Búza tér környéke, ahol két nagyon forgalmas út, a 3-as és a 26-os is összetalálkozik, különösen fertőzött ebből a szempontból. Ha pedig kialakul a „zöldön bent ragadás” állapota, akkor a vezetők vérnyomása az egekbe szökik.

Eltérő tapasztalatok

Hiába fogalmaz egyértelműen a KRESZ, az autósok közül nagyon sokan nem tartják be a 9. paragrafus 7. bekezdésében megfogalmazottakat. Ezért a rendőrség és a közútkezelő négy Búza tér környéki csomópontban – az Arany János téren, a Miskolc Plaza oldalában, a Horváth Lajos utcánál, valamint a 3-as számú és a 26-os számú főút találkozásánál sárga csíkozással jelezte az úttesten azokat a felületeket, amit szabadon kell hagyni. A KRESZ 18. paragrafusa teszi lehetővé, hogy „különösen veszélyes helyekre – elsősorban a vasúti átjáró és az útkereszteződés területére – szaggatott vonallal körülhatárolt, sárga színű útburkolati jel hívhatja fel a járművezetők figyelmét”. A 40. paragrafus 5. (m) bekezdése szerint pedig „tilos megállni különösen veszélyes helyen, az útburkolati jellel jelzett területen. Természetesen kivételt jelent a műszaki hiba és a különleges forgalmi helyzet”.

Megkérdeztünk néhány autóst, tapasztal-e változást. Megoszlottak a vélemények. Néhányan azt mondták, hogy egyértelműen jobb a helyzet, a csíkozás felhívja a figyelmet a szituációra. Olyan is akadt azonban, akik szerint kidobott pénz volt a festés, mert aki akar, ugyanúgy behajt és nem bünteti meg senki.

– Szaniszló Bálint –


„Egy idősebb ember a negyedéig nem ér el, mire villog a zöld jelzés. Még az életerős embereknek is meg kell húznia a lépéseit...”
Miskolc - Elég biztonságos-e a Miskolc Plaza melletti gyalogátkelő? Pró és kontra… Pár nappal ezelőtt foglalkoztunk Miskolc közlekedési szempontból veszélyes helyeivel, közlekedő olvasóink véleményét is megkérdezve. A véleménynyilvánítók közül többen is megemlítették, hogy a Miskolc Plaza Búza...

Festik már a sárga csíkokat a Búza tér környékén Miskolcon
Miskolc - A „zöld jelzésen bentragadásnak” szeretnék az elejét venni a figyelemfelhívó burkolatjelekkel. Miskolc több csomópontjában, különösen a Búza tér környékén csúcsforgalomban gyakran előfordul, hogy úgy alakul ki forgalmi dugó, hogy a kereszteződés közepén ragad bent egy-egy autós. Hiába v...

baleseti-gocpontok
Miskolc - Hol vannak a legveszélyesebb utak, csomópontok Miskolcon? Ezt kérdeztük olvasóinktól. Magát „egy életét féltő egyetemi hallgatónak” nevező fiatal olvasónk elektronikus levelében írta le minap az egyetemi körcsarnok előtti buszmegállónál vele megtörténteket: Zebra van, tábla nincs? „A ...








hirdetés




hirdet�s