Salakmotoros csapatbajnokság: A nagyhalászi is halasztva

Magosi miskolci színekben versenyezne a csapatbajnokságon – ha lenne
Magosi miskolci színekben versenyezne a csapatbajnokságon – ha lenne
Az idei évre tervezett salakmotoros csapatbajnokság 2. fordulóját sem rendezték meg.

A 2016-os hazai salakmotoros versenynaptár készítésekor, a tervezési időszakban a három egyéni országos bajnoki viadal mellett, egy pénzdíjas, négyfordulós honi csapatbajnokságot is kiírtak, dátumokkal, helyszínekkel, négy klub számára. Gyulai, nagyhalászi, debreceni és miskolci vaspapucsosok versengtek volna ebben a sorozatban. Azért a feltételes mód, mert a kiírt négy versenyből kettő elmaradt, finomabban fogalmazva, bizonytalan időpontra elhalasztódott.

A csapatbajnokságot azért tervezték négyfordulósra, hogy mindegyik klub egyszer rendező is legyen, még a pálya nélküli miskolciak is, akik létesítmény hiányában a „szomszédos” Nagyhalászban lettek volna rendezők. A versenynaptár kiadása előtt még úgy volt, hogy a múlt hét végén.

– Kétségtelen, hogy a szezon előtt az volt a menetrend, hogy mi leszünk a második forduló házigazdái – ismerte el Jacsó Tibor, a miskolci salakmotoros élet korábbi első embere, a Magyar Motorsport Szövetség salakmotor szakágvezetője. – De ez még akkor volt, amikor mindenki kötelező érvényűnek tartotta, hogy ebből a sorozatból a ráeső részt teljesíti. Nem akarok mutogatni senkire, hogy mi az oka annak, hogy a hónapokkal ezelőtt elhatározottak szerint már a felén is túl kellene lennünk a csapatbajnokságon, és mégsem ment senki még egyetlen kanyart sem. Pálya hiányában erre a csapatbajnokságra a négy klub közül nekünk igent mondani a legrosszabb bolt volt, ami csak létezhet. Hiszen más létesítményében kellett volna nekünk rendeznünk, nemcsak a versenyt, hanem a pénzdíjakat is, de a hazai salakmotor érdekeit szem előtt tartva ettől függetlenül részt vettünk volna ebben. És részt is vennénk, ha mindenki részéről éreznénk a partnerséget.

Nem lenne gond…

Arra a kérdésre, hogy kivel, mivel van gond, Jacsó Tibor ezt felelte:

– Ha lenne Miskolcon pálya, és nemcsak ígérgetések szintjén létezne salakmotorozható felület, hanem valaki biztosítana területet számunkra ehhez, és mi felépíthetnénk rá a versenyzéshez szükséges építményeket, akkor nem lenne gond senkivel, semmivel. De így sincs, illetve ami van, nem a miénk, de ránk is hatással van. Egy sorozat sosem a második versennyel kezdődik, így azzal, hogy nem lettünk most rendezők, annyi történt, hogy időt kapott minden érintett arra, beleértve bennünket is, hogy átgondolja a csapatbajnoksághoz fűződő viszonyát, illetve azt, hogy a ma még elhalasztottnak nevezett versenyek mikor és hol kerüljenek sorra.

ÉM-BCS


Salakmotor: csapatbajnoki fordulók

A csapatbajnokság 1. fordulóját június 20-án Debrecenben rendezték volna, de a helyi klub nem vállalt be egy újabb versenyt, azok után, hogy a pünkösd hétvégéjén a Cívis városban megkezdett junior páros Európa-bajnoki futamot – az időjárási viszonyok kedvezőtlen alakulása miatt – idő előtt be kellett fejezni, és a verseny megismétlésére új időpontot kellett találni, és a debreceni versenyek idei darabszámának eredetiben tartásának a csapatbajnokság esett áldozatul. A debreceni verseny kiesésével az egyik opció az lett, hogy Nagyhalászban és Gyulán is két-két forduló lesz, de arról, hogy ezek közül melyiket ki és mikor rendezze, nem született döntés az érintett klubok részéről.








hirdetés