Rések a falon, lyukak az úton

Jóllehet a nagyobb károk nem őt érték, utcabeliként és ennek okán érintettként Papp István, Vásárosnamény korábbi alpolgármestere állt annak a kezdeményezésnek az élére, amely az Árpád és a Kossuth utca kereszteződésénél lakók gondját kívánta orvosolni.

Azt az utcabeliek elismerik, laikusként ők nem tudják megmondani házaik állagromlásának pontos okait, úgy vélik ludas lehet mindebben a forgalomnövekedés mellett a vízvezeték- és a szennyvízcsatorna-rendszer hibája is.

Beadvány és válasz

Beadványunkban azt kértük, hogy az önkormányzat mérje fel kárainkat, illetve lehetőségeihez mérten adjon támogatást a helyreállításokhoz – sommázta a lényeget Papp István, aki azonban azt is megjegyezte:

– Ha nem is jelentene megoldást, de mindenképpen lokalizálná a gondunkat a faipari céghez vezető új bekötőút, amely valamelyest tehermentesítené a kereszteződést.

A probléma gyökerei
A történet elvben egy tavalyi beadvánnyal kezdődött, a gyakorlatban azonban már akkor, amikor az ominózus kereszteződésben megnőtt a nehézgépjárművek, valamint a kamionok forgalma. – A Kossuth utcán halad át a Kisvárda felől érkező közúti tranzitforgalom egésze, míg az Árpád úton nemcsak a Záhony felé igyekvő gépjárművek dübörögnek végig, hanem, hanem az Interspan Faipari Kft-be gigantikus rönkök formájában alapanyagot szállító kamionok is itt tudnak behajtani az üzembe – fogalmazott Baráth Sándor, akinek meggyőződése, hogy három éve frissen vakolt házának falán a repedéseket a gépjárművek keltette rezgések okozták. Véleményével nincs egyedül, hiszen az önkormányzathoz eljuttatott beadványukat számosan aláírták, s a közben hozzánk csatlakozó id. Lapos Tibor és Apagyi Ferenc élőszóban is megerősíti mindazt, amit annak idején leírtak.

Utóbbi felvetéssel kapcsolatban Jüttner Csaba polgármester leszögezte: az önkormányzat már elkészítette a városon átmenő tranzitforgalom csökkentése érdekében a 41-es főúttól Ilk felé vezető út terveit. – Ahhoz persze, hogy a tervből valóság legyen, sikeres pályázatra is szükségünk lesz – hívta fel a figyelmet a városvezető, aki megjegyezte: optimális esetben akár 2-3 éven belül megépülhet az összekötőút. (A város első embere ennek megléte estén tartja ugyanis lehetségesnek egy, a faipari céget kiszolgáló új bekötőút építését.)

Kijavított aszfalt

Lipták József jegyző sem tudott – hatáskör hiányában – a problémával érdemben foglalkozni, hiszen mint arról a panaszosokat tájékoztatta: az ügyben érintett utcák kezelője a Megyei Közútkezelő Kht. A közútkezelősök becsületére legyen mondva, az Árpád utcán a kátyúkat példásan és szakszerűen kijavították, a súlyos terheiket cipelő monstrumok tehát legalább zökkenéseikkel nem rontanak tovább a helyzeten. Mindazonáltal megjegyezzük, a Kossuth utcai kereszteződésben továbbra is van egy – vélhetően csőtörés utáni helyreállítás során keletkezett – „emberes” mélyedés, ami (ebben biztosak lehetünk) az újraaszfaltozáskor még tükörsima volt.

Eleddig az ügyben mindössze egy vétkest „sikerült” találni, jelesül a beadvány késedelmes ügyintézéséért felelős önkormányzati köztisztviselőt, aki fegyelmit kapott. Igaz, ezzel nem tűntek el a repedések a falakról.
– Kovács Bertalan –








hirdet�s