Rendkívüli testületi ülés Miskolcon – Szélesebb nyomvonalon a sztráda

Akt.:
Rendkívüli testületi ülés Miskolcon – Szélesebb nyomvonalon a sztráda
Miskolc – Rendkívüli ülésen módosította Miskolc közgyűlése az építési szabályzatot.

Szerda reggel rendkívüli ülést tartott Miskolc város közgyűlése. A képviselő-testület egyetlen előterjesztést tárgyalt: az építési szabályzatról szóló önkormányzati rendelet módosítását. Erre azért volt szükség, mert az M30-as autópálya Miskolc–Tornyosnémeti közti tervezett szakaszának megváltozott a nyomvonal szélessége.

Európa vérkeringésében

Szükség volt a rendkívüli közgyűlés összehívására, hogy zökkenőmentesen haladhasson az autópálya-építés – indokolt az ülés elején Kriza Ákos, Miskolc polgármestere. Az előterjesztéshez Pfliegler Péter alpolgármester tett kiegészítést, aki elmondta, Orbán Viktor miniszterelnök és Kriza Ákos Miskolc fejlődését meghatározó szerződést írtak alá, amelynek köszönhetően még élhetőbb, vonzóbb várossá válik a megyeszékhely. A 60 kilométeres autópálya-szakasz építése is ebbe a körbe tartozik.

– A fejlesztés eredményeként Miskolcot be tudjuk kapcsolni az európai gyorsforgalmi úthálózatba, része lesz az autópálya a „Via Carpha­tiának” és Kassa közvetlenül elérhetővé válik – sorolta az előnyöket az alpolgármester. Hozzátette: ahol új utak nyílnak, ott új gazdasági területek is. A vállalkozások számára elérhetőek lesznek új piacok, mint amilyen a dél-lengyel, aminek hatalmas jelentősége van. Az építkezés 2017 tavaszán indulhat el, ami a résztvevőktől feszített tempót igényel.

Miért halaszthatatlan?

Az előterjesztés vitájában dr. Tompa Sándor, a Demokratikus Koalíció képviselője értetlenségének adott hangot, miért halaszthatatlan a közgyűlési döntés. Mint mondta, a sajtóhírek szerint már épül az autópálya, noha még csak a határ menti szakaszról van szó. Ez egy fontos ügy, ami többet érne, mint egy rendkívüli közgyűlés.

– Nem új ötlet, hogy az autópályák érjék el a határokat, de 2004, az M30-as Miskolcig tartó átadása óta nem épült tovább. Pedig rendelkezésre álltak a korábbi tervek, de ezeket kidobták, hogy a haverokat hozhassák helyzetbe – mondta a képviselő, akitől a kijelentése miatt bocsánatkérést várt Kriza Ákos. Mivel ezt nem tette meg, így megvonta tőle a szót.

– A gazdaságfejlesztés szempontjából elengedhetetlen az autópálya továbbépítése. A 2004-ben átadott rész építése az első Orbán-kormány döntése alapján valósulhatott meg – hangsúlyozta a polgármester. Megjegyezte: azóta is épült út, a Miskolcot elkerülő. Az elgondolás, hogy a határokig épüljenek meg a gyorsforgalmi utak, szintén az Orbán-kormányé volt, amit később a szocialista kormányzás alatt sutba dobtak.

ÉM-HI








hirdet�s