Reklámban az erő?

Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: bradykennedy.com
A „borban az igazság, borban a vigasz” igazsága mellé felsorakozott mostanság a „testvérben az erő”. Szalóczi Katalin jegyzete

Ez utóbbi „reklámot” halljuk reggelente a közszolgálati rádióban, s ezt hirdetik a cuki gyermekpárt ábrázoló óriásplakátok is, kinyilvánítva a kormány(fő) határozott elképzelését arra vonatkozóan, hogy „a közösségek külső erő nélkül újra tudják termelni magukat”. A gyermek az az ösztönző erő, amely megsokszorozza a család és a nemzet erejét.

Ez idáig rendben is van, csak éppen azt nehezen tudom elképzelni, hogy efféle reklámok azok, amelyek ösztönzőleg hatnának egy ifjú vagy pláne kevésbé ifjú párra – már bocsánat a kifejezésért –, hogy egy újabb gyermek gyártásába fogjanak.

Mondom ezt úgy, mint akinek annak idején a harmadik – kicsit nehezen érkező – gyermeke csaknem annyira hiányzott, mintha az első késlekedett volna.

A két kisfiamnak sokáig meggyőződése volt, hogy a gólyánál kell eljárniuk, így ahányszor ilyen madarat pillantottak meg, annyiszor kiabálták fennhangon: „Gólya, gólya, vaslapát, hozzál nekünk kisbabát!”

És egyszer csak megérkezett! Ők hitték, hogy a mondókán múlt. De hát ők alig voltak pár évesek.

Szalóczi Katalin



Sporthírek