Órák óta várnak a SkyEurope utasai Ferihegyen

Órák óta várakozik a Ferihegyi repülőtéren a SkyEurope diszkont légitársaság több száz utasa, köztük sok kisgyerekes család. Eredetileg délelőtt utaztak volna Barcelonába, Splitbe és Malagára, de csak késő délután vagy este tudnak elindulni Budapestről.

Több százan lehetnek, akik a SkyEurope légitársaság szombat délelőtti barcelonai, malagai vagy spliti járatával utaztak volna nyaralni. A turisták órák óta a repülőtér “foglyai”, mivel a gépek indulását már többször módosították, ők úgy tudják, hogy azért, mert meghibásodott egy gép. Az eredeti foglalás szerint 10:40-kor indult volna a barcelonai járat, de az indulás előtt 24 órával az utasok kaptak egy e-mailt, amelyben a légitársaság már 12:10-re módosította az időpontot. Ehhez képest most a 19:40-es indulás van kiírva a terminálon – mondta a Független Hírügynökségnek a barcelonai járat egyik utasa, Dr. Ákos Tibor.

Az utasok egyelőre nem tudják elhagyni a terminált. Sok közöttük a kisgyerekes család, illetve volt egy hölgy, aki rosszul lett a bezártság miatt. Neki a vámosok megengedték, hogy elhagyja a terminált és kimenjen levegőzni. Többen csak három- négy napos városlátogatásra mentek volna, amely így a várakozás miatt gyakorlatilag meghiúsult.
Az utasok leginkább azt nehezményezik, hogy pontos információval senki sem szolgál arról, hogy a terminálokon kiírt indulási idők már biztosak vagy szombaton már egyáltalán nem indulhatnak el nyaralni.

A SkyEurope légitársaság diszpécserszolgálatánál a Független Hírügynökségnek azt mondták: valóban egy gépük hibásodott meg a horvátországi Splitben, ez okozza a budapesti járatok csúszását. A Budapestről induló járatok közül hármat érint a késés. A Malagára, illetve Splitbe tartó járatoknál négy órás a csúszás, míg Barcelonába ennek a duplája. A gépek késő délután és este biztosan elindulhatnak, így a Splitbe tartó járat 18 órakor, a Barcelonába menő 19:40-kor felszáll, míg Malagára 21 órakor indulhatnak el a turisták Ferihegyről.

A várakozás alatt a légitársaság munkatársai frissítőket és szendvicseket adnak az utasoknak. Ilyen esetekben voucher-jegyekkel is szokták kárpótolni az ügyfeleket, de azt a diszpécserek nem tudták megmondani, hogy ez most is így van-e. A technikai hiba okozta kényelmetlenségért a SkyEurope légitársaság elnézést az utasaitól.








hirdet�s