Pozitív szemléletre tanítják a tanárokat Miskolcon

Miskolc – Több ezer pedagógusnak oktatják most, hogy kell bánni a problémás gyermekekkel.

Országos program keretében tömegesen képzik tovább a pedagógusokat annak érdekében, hogy mérsékeljék a lemorzsolódást a halmozottan hátrányos helyzetű csemetéket oktató intézményekben. A módszertani kultúraváltást jó ideje sürgetik azok az elhivatott szakemberek, akik olyan reformpedagógiai irányoknak adtak teret hazánkban, melyek segítségével könnyebb felzárkóztatni a nehezen kezelhető diákokat. Az egyik leghíresebb ilyen modellt K. Nagy Emese honosította meg itthon. A Komplex Instrukciós Programot (KIP) vagy népnyelven a hejőkeresztúri modellt az ország számos iskolájába eljuttatják most.

Jól bevált módszereket viszünk a borsodi iskolákba a továbbképzéssel.” Kovács Mária

Motivációs technikák

A Miskolci Egyetem megyénkben 2367 tanár továbbképzését biztosítja.

– Jól bevált módszereket viszünk a borsodi iskolákba. Roma társadalomismeret, motivációs technikák és a kiégést megelőző stresszkezelő programok is vannak a tarsolyunkban, utóbbi alkalmazása kiemelten fontos azoknál a tantestületeknél, ahol a rengeteg nehézség a kiégésközeli állapotba sodorja a kollégákat – nyilatkozta lapunknak Kovács Mária, a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi karának dékánja.

ÉM-JA