Potyautas tűzoltók? – a katasztrófavédelem szerint nem ők hibáztak

A katasztrófavédelemnél havonta frissítik az adatállományt, azaz minden hónapban bejelentik az illetékes hatóságokhoz, hogyha új embert vesznek fel. Így reagált Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője az Országos Egészségbiztosítási Pénztár (OEP) sajtóreferensének arra az állítására, hogy akár a bejelentés elfelejtése miatt történhetett, hogy tűzoltók kaptak levelet arról, hogy nincs biztosításuk.

Dobson Tibor korábban elmondta, hogy vannak tűzoltók, akiknél az orvosi rendelőben derült ki, hogy probléma van a jogviszonyukkal, mások pedig figyelmeztető levelet kaptak ugyanerről.

Molnár Barbara, az OEP szóvivője hétfőn a Független Hírügynökségnek azt mondta, hogy nem biztos, hogy az ő rendszerükben van a hiba. Az is elképzelhető, hogy a munkáltató fizeti a dolgozója után a TB-járulékot, csak éppen bejelenteni felejtette el.
A katasztrófavédelem szóvivője szerint azonban az új munkatársakról havonta elküldik a frissített adatokat a hatóságoknak. Ráadásul fizetési kimutatásukon szerepel minden hónapban, hogy a munkáltató milyen jogcímen vont le pénzt, azaz mindig látszik az is, hogy elküldték a TB-járulékot.








hirdet�s