Pert nyert egy gazdasági magazin újságírója az ÁPV Rt.-vel szemben

Pert nyert egy gazdasági újságíró az ÁPV Rt.-vel szemben. A Fővárosi Bíróság csütörtökön született első fokú ítéletében arra kötelezte az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Részvénytársaságot, hogy Moskovits Ákosnak, a Manager Magazin munkatársának adja ki azokat a dokumentumokat, amelyeket az újságíró a Mátrai Hőerőmű és a Dunamenti Erőmű privatizációjával kapcsolatban kért a cégtől.

A február 13-án kezdődött polgári perben az újságíró azt kérte a bíróságtól, szeretné megismeri azoknak a szerződéseknek a tartalmát, amelyeket a magyar állam hat áramszolgáltató és két erőmű értékesítésekor kötött még 1995 végén külföldi vevőkkel.

Az ítélet rövid szóbeli indoklásakor Pataki Árpád bíró hangsúlyozta, hogy az ÁPV Rt. közfeladatot látott el a perbeli időszakban, és mivel az 1995-ben született szerződések az állami vagyonra vonatkoztak, az ezzel kapcsolatos iratok kiadhatók, nyilvánosságra hozhatók.

A döntés nem jogerős, mert a felek az ítélet írásba foglalását követően fellebbezhetnek.