PDSZ: sztrájkhangulat van a pedagógusok körében

Budapest, 2012. október 29., hétfő (MTI) – A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) szerint “riasztó a kormány magatartása”, a pedagógusok körében pedig sztrájkhangulat van, a tanárok rendkívül elkeseredettek.

Mendrey László, a PDSZ elnöke hétfőn budapesti sajtótájékoztatón azt mondta, a pedagógusok 2013. szeptember 1-jei béremelése elmarad, miközben a kormányzat a köznevelési törvény megemelt munkaterhekről szóló paragrafusát nem vonta vissza, tehát a tanárok órabére csökken.

Úgy fogalmazott: nem tudja értelmezni a kormánynak azt a mondatát, miszerint most nem tudják bevezetni a pedagógus-életpályamodellt, mert a gazdasági helyzet nem teszi lehetővé, de ha úgy alakulnak a mutatók, mindent megtesznek azért, hogy mégiscsak bevezessék.

Utalt arra: a hétfői az utolsó nap arra, hogy a kormányfő válaszoljon a négy pedagógus-szakszervezet által alakított sztrájkbizottság hivatalos levelére. Ebben azt követelték, hogy a közszféra bértáblájában 20 százalékos emelést hajtsanak végre január 1-jével, illetve halasszák el az iskolák államosítását és függesszék fel a pedagógus-életpályamodell bevezetését. Közlése szerint annak örülnének, ha “értelmes tárgyalás kezdődhetne” a megegyezésről.

Mendrey László azt mondta, az államnak presztízsberuházásokra van pénze, csak a pedagógusok béremelésére nincs. Az iskolák államosításáról szólva hozzátette: “erőltetetten hoznak létre egy új rendszert”, ami “pénzkidobás”. Kitért arra, hogy az értelmiségi átlagfizetésnél 70 ezer forinttal kevesebb a pedagógusok átlagosan bruttó 150 ezer forintos fizetése, miközben a legutóbbi PISA-felmérések szerint a diákok jobban teljesítettek a korábbinál, ami a pedagógusok érdeme.

Ercse Krisztina, a Szülői Hálózat tagja bejelentette: csatlakoznak a sztrájkbizottság követeléseihez, s a kormánytól azt kérik, hogy a pedagógusoknak teremtsen megfelelő munkafeltételeket. Azt szeretnék, hogy a kormány a gyerekekre költse azt a pénzt, amit az átalakításra fordítanak – mondta.

– MTI –








hirdet�s