Parkoljunk – de hol?

Nyíregyháza – Nyíregyházának lassan nem lesznek olyan területei, ahol ingyen lehetne parkolni. A parkolójegyek és bérletek ára folyamatosan nő, a parkolók száma viszont folyamatosan csökken. A miért?-re keressük a választ.  

A parkolási gondokkal kapcsolatban kíváncsiak voltunk a közgyűlési frakciók vezetôinek véleményére is.

Földesi István, a Függetlenek Egyesületének vezetôje megérti a városlakókat.

– Azt kell mondanom, hogy jogos az elégedetlenség, mint ahogy a parkolni vágyók igénye is jogos. A városban folyó építkezések miatt valóban csökkent a parkolók száma és a prakolózónát is kiterjesztettük.

Mindez azt a célt szolgálja, hogy elérjük: az autótulajdonosok vagy tegyék le autóikat és használják a tömegközlekedést, vagy parkoljanak a belvárostól távolabbi terüeteken.

A Bujtosi parkolójában is fizetni kell

Április 1-jétõl a Bujtosi Szabadidõ Csarnok parkolójában is fizetni kell a parkolásért. Tompa Andor, a létesítmény igazgatója elmondta: március 15. után dõl el, hogy ki üzemelteti majd a parkolót, az azonban biztos, hogy hétfõtõl péntekig, reggel hat és délután két óra között kell majd fizetni a parkolásért, várhatóan óránként száz forintot. Mivel a csarnokban rendezett mérkõzések ezen a zónán kívül esnek, ez azt jelenti, hogy a szurkolóknak a jövõben sem kell pluszpénzt fizetniük, ha kedvenc csapatuk mérkõzéseire kíváncsiak.

Egy-másfél év múlva a helyzet már nem lesz ennyire rossz, hiszen a Korzó üzletház alatt több mint hatszáz parkoló létesül, és a kísérleti mélyparkoló megépülése is tovább enyíti majd a gondokat.

14:00: AZ MSZP frakcióvezetôje, Szokol Tibor úgy véli: az igazságos megoldás az lenne, hogy vagy mindenki ingyen parkol vagy mindenki fizet – ez azonban kivitelezhetetlen. Tény, hogy az autók száma az elmúlt idôszakban drasztikusan megemelkedett, sok helyen reggelente két autóval indul el a család, sôt, a diákok egy része is autóval közlekedik.

A kényelem határtalan, csak kevés autós dönt úgy, hogy a belvárostól távolabb teszi le az autóját. Az önkormányzat még ebben az évben felülvizsgálja, hogy a kötelezôen kialakított parkolókba be tudnak-e jutni az autósok, vagy azokat a tulajdonosok elzárják a külvilág elôl.

14:23: Vinnai Gyôzô, a Fidesz frakciójának vezetôje elmondta: Nyíregyháza parkolási gondjai nem újkeletûek, évek óta problémát jelentenek, az önkormányzat azonban – a forráshiány miatt – alig tett valamit ennek orvoslására. Mi korábban azt javasoltuk, hogy a Kiskörút külsô gyűrűjénél épüljenek parkolóházak – ám ez nem valósult meg.

A belvárosban jelenleg zajló építkezések még kaotikusabbá teszik a helyzetet, ami így senkinek sem jó. Úgy gondoljuk, hogy a 2001-ben született közlekedés-fejlesztési koncepció megérett a változtatásra, a belváros közlekedési és parkolási rendjét ugyanis teljesen át kell alakítani.

17:33: Hajnali keringő a centrum körül

Csökken a parkolóhelyek száma, emelkedtek a díjak, újabb fizetős zónák a városban. A legfrissebb hírek alapján – fizetőssé lesz a BUSZACSA parkolója – egyre nagyobb indulatok kavarognak a parkolás miatt Nyíregyházán.

Szikszay Zoltántól a Városüzemeltetési Kht. ágazatvezetőjétől azt kérdeztük, az emelkedő jegy és bérletárakkal mellett kínálnak e közérzetjavító alternatívákat az autósoknak?

Búza téri remények

A nyíregyháziak már-már reménytelen
harcként élik meg a reggelenkénti parkolóhely
keresést. Hamarosan fizetni kell a bujtosi csarnoknál, s
a centrumhoz közel szinte már csak a Búza tér
maradt, ahol a piacnapok – szerda, szombat – kivételével
sikerrel járhatunk.

A szakember elmondta évről-évre nő a parkolóautomaták száma, s a mobilos parkolással egyre európaibbá válik a rendszer. A murvás parkolók miatt számos támadást kap a város – hogy lehet ezért pénzt szedni -, ezekről megtudtuk, hogy csak ideiglenesen használja őket az önkormányzat várakozóhelyként, s más irányú hasznosításuk, értékesítésük szerepel a tervekben.
Számos kritikát kapunk, noha inkább értékelendő, hogy a város saját területein lehetőséget ad arra, hogy bárki az autóját tárolja ott naphosszat. Az önkormányzat célja, nem az, hogy meggazdagodjon a parkolásból, hanem az, hogy – mivel több az autó mint a várakozóhely – rászorítsa az itt élőket az autómentes közlekedésre – mondta a szakember.

A helyhiányra ugyan megoldást jelenthet a jövőben megépülő üzletház parkolószintje, de senki ne számítson olcsó parkolókra. Mint megtudtuk mintegy 1 milliárdba kerül egy ilyen létesítmény megépítése, a befektetőknek pedig a minél előbbi megtérülés a célja.

Másfél évtized elteltével válik rentábilissá az ilyen beruházás ezért igen nehéz vállalkozókat találni parkolóházak építésére.
A munkáltatóknak lehetőségük van kizárólagos használatra helyet vásárolni dolgozóiknak, az azonban, hogy ki él ezzel s ki nem, nem foglalkozunk.

– Száraz Ancsa, Pók Viktória -








hirdet�s