Parázsló vita, pokoli közlekedés

Parázsló vita, pokoli közlekedés
Elégedett-e Ön Nyíregyháza közlekedésével? – tettük fel a kérdést az egybegyűlteknek péntek este, a Kodály Zoltán Általános Iskola dísztermében rendezett Kelet-vitán.

A városlakók éltek a felkínált lehetőséggel, mikrofont ragadtak, s nem rejtették véka alá elmarasztaló kritikájukat, építő javaslataikat.

A kérdések kereszttüzére Giba Tamás alpolgármester, Danku Andor, a Szabolcs Volán Rt. személyforgalmi üzletágvezetője, Kovács Gábor, a Megyei Rendőrfőkapitányság közlekedésrendészeti osztályvezetője, valamint Ferku Zsolt, a Főtaxi Kft. helyi vezetője reflektált.

Tények és tervek

Giba Tamás prezentációjában kifejtette: A forgalomszámlálási adatok hűen tükrözik az utóbbi években tapasztalható rohamos gépkocsiszám-növekedést. Tavaly mintegy 38 ezer gépkocsi zaját, dübörgését kellett elviselnie Nyíregyháza útjainak és lakóinak. Sajnálatos tény: a közutak kapacitása nem követte ezt a dinamikus ütemet, ám a hamarosan megvalósuló közlekedésfejlesztési tervek megoldást jelenthetnek a problémákra.

– Az M3-as autópálya megépülése, a várost elkerülő utak létrejötte, a kiskörút következő szakaszának (II. ütem) kivitelezése, valamint a kertvárosi, örökösföldi, hímesi és belvárosi teljes burkolat-felújítások jelenleg is folynak. A további teendők közé tartozik még az összekötő utak kivitelezése (például Nyírszőlős és Nyírtelek között), a csomópont-korszerűsítések (például a Stadion utca és a Krúdy Gyula utca kereszteződésénél), valamint a kerékpárutak bővítése – összegezte az alpolgármester.

Nekünk drága, nekik veszteséges

Miért tegyék le autójukat a lakosok, ha az autóbuszok ritkán járnak, rendkívül zsúfoltak, ráadásul méregdrágák a jegyek, bérletek? – tette fel a kérdést a Szabolcs Volán Rt. képviselőjének Gonda Barna nyíregyházi lakos.

Danku Andor elismerte a panasz jogosságát, majd elmondta: A helyi tömegközlekedés veszteséges üzletág. Az autóbusz-állomány igen koros, cseréjük folyamatosan történik. Jelenleg 87 autóbusz teljesít szolgálatot a város utcáin, decemberben 5 új, alacsonypadlós járművel bővül a géppark. A reggeli és délutáni csúcsforgalom idején minden jármű úton van. Járatsűrítésre anyagi okok miatt nincs lehetőség, ám ésszerű módosításokra mindig nyitott a városvezetés.

A lépcsőzetes iskolakezdéssel, munkakezdéssel áthidalható lenne a probléma – tette hozzá a vezető.

Kovács Gábor rendőrségi osztályvezető a Nyíregyházára nehezedő iszonyatos forgalomra hívta fel a figyelmet, mely részint a máig virágzó benzinturizmusnak köszönhető. Kérdésekre reagálva elmondta: A korszerű nyugati autókkal szinte lehetetlen betartani a 30 km/h-s sebességkorlátozásokat (például Család utca), többnyire azonban szándékosan hagyják figyelmen kívül az előírást. Való igaz, a Ferenc körút és Sóstói út telezöld lámpájánál mindennaposak a koccanásos balesetek, a KRESZ ide vonatkozó szabályainak gondos betartásával azonban mindez elkerülhető lenne.

Az ígéret szép szó… Molnár György az útjelző táblák alatt pöffeszkedő színes reklámfeliratok figyelemelterelő, balesetveszélyes voltára hívta fel a figyelmet. Giba Tamás alpolgármester azonnali intézkedést ígért.
Telepóczkyné Farkas Márta egy egész lakókörzet nevében „köszönte meg” a Kertvárosra zúduló teherforgalmat. – Ígérettel tele van a padlás, most már tenni is kellene valamit!” – fűzte mondandója végére. Az ipari park miatti kamionforgalmat egy jövőre megépülő elkerülő úttal szeretné megszüntetni a városvezetés – tudtuk meg az illetékes válaszából.
Jónás Tibor a Móricz Zsigmond utca katasztrofális, kátyúgazdag voltára hívta fel a figyelmet, amit a kőszállító teherforgalom tovább amortizál. – Elfogyott a lakók türelme, a félpályás, forgalomlassító útlezárástól sem riadunk vissza! – tette hozzá. Az autópálya-építés végeztével csökken majd az út forgalma, útfejújító kátyúzással orvosoljuk a problémát – közölte Giba Tamás

Önök mondták

„A város forgalma sajnos kinőtte útjait.” (Giba Tamás )

„A menetjegyek 40 százalékát az autóbuszon, drágábban vásárolja meg az utazóközönség. Ugyanakkor panaszkodnak a magas jegyárakra…” (Danku Andor )

„Piros lapot érdemelne a közlekedésfejlesztéssel foglalkozó városvezetés! Nyíregyháza úthálózata pocsék!” (Gonda Barna)

„Álló autók és járó motorok jellemezik Nyíregyháza közlekedését.” (Telepóczkyné Farkas Márta)

„Örökösföldön nincs fedett várós buszmegálló. Miért ilyen „mostohagyermek” ez a lakótelep?” (Kiss Tibor )

„Több gyermekintézmény is van a Krúdy Gyula utcán. A 30-as táblát levegőnek nézik az arra autózók. Hol van ilyenkor a traffipax???” (Balázs Attia )

S. M.








hirdet�s