Panasza van? Segítenek a kiadványok (is)

A kiadványokhoz a kormányablakoknál férhetünk hozzá
A kiadványokhoz a kormányablakoknál férhetünk hozzá - © Fotó: Ádám János
Borsod-Abaúj-Zemplén – A felhasználóváltás problémakörére és a védendő fogyasztói státusszal kapcsolatos tudnivalókra hívja fel a figyelmet a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal két újabb kiadványa.

A Panasza van? Segítünk! kampányt tavaly indította a hivatal, a sorozat első része a fogyasztók számára ismertette a jogorvoslati lehetőséget, míg a második füzet a szabálytalan vételezés problémakörét dolgozta fel.

Az idén májusban megjelent „Jelentse be időben! Tájékoztató a felhasználóváltozásról”, valamint a „Tájékoztató fizetési nehézségek esetére, illetve védendő fogyasztóknak” című fogyasztóvédelmi tájékoztató füzeteket kedden mutatták be a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal szakemberei a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal szervezte sajtótájékoztatón.

Fotó: Ádám János Fotó: Ádám János ©

Scherer Zsolt, a hivatal szóvivője elmondta: „A villamos energiát, földgázt, távhőt vagy vezetékes vizet fogyasztók személyében bekövetkezett változás bejelentése jogszabályi kötelezettség. A vitás ügyek sokszor abból adódnak, hogy a fogyasztók megfeledkeznek a változások bejelentéséről a szolgáltató felé. A kiadvány célja, hogy felhívja a figyelmet ennek fontosságára, módjára és elmaradásának következményeire.”

– Adódhat olyan helyzet, amikor nehézséget okoz a közművek kifizetése, avagy használata – ezt már dr. Kolozsi Sándor, a hivatal fogyasztóvédelmi főosztályvezetője mondta. Hangsúlyozva, védendő fogyasztó lehet, aki szociálisan rászoruló vagy fogyatékkal élő. A sorozat negyedik kiadványa abban segít, hogy az érintettek tájékozódjanak az őket illető kedvezményekről, illetve az igénylés módjáról.

A kiadványokhoz a kormányablakoknál, illetve a szolgáltatók ügyfélszolgálati irodáján lehet hozzájutni.

– ÉM-NSZR –



További hírek a Magyarország kategóriából






hirdetés




hirdet�s