Pályafelújítás: még egy jó ideig maradnak a késések Miskolcon

Akt.:
Még várni kell néhány hónapot, mire pontosabbá válnak a vonatok
Még várni kell néhány hónapot, mire pontosabbá válnak a vonatok - © Fotó: Bujdos Tibor
Miskolc – Gyorsabb és kényelmesebb lesz vonattal közlekedni, csak győzzük kivárni.

A Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonal felújítása év elején kezdődött, és azóta – különböző szakaszokon – folyamatosan halad a kivitelezés.

– A felújítás jelenlegi üteme november 15-ig, a következő pedig a december 8-i menetrendváltásig tart. A munkálatok továbbra is zajlanak a Rákos–Pécel szakaszon, valamint a gödöllői állomáson, de megkezdődött a munka Aszód és Hatvan között, valamint az aszódi állomáson is – mondta el korábban az Északnak a MÁV-Csoport szóvivője.

Lőcsei Virág hangsúlyozta, mivel a kivitelező több helyszínen dolgozik, a kétvágányú közlekedés nem lehetséges, ezért a vasútvonal átbocsájtó képessége, így a közlekedő vonatok mennyisége is csökken. A távolsági forgalomban az egri és sátoraljaújhelyi járatok nagy része december 8-ig nem közlekedik. Az InterCity vonatok menetrendje is módosult, azok átmenetileg gyorsvonati kocsikat is továbbítanak.

Gyors is meg nem is

– Az InterCity járatok a gyors- és sebesvonatok helyett a Budapest-Keleti–Füzesabony viszonylatban mindenhol megállnak, ezért 19 perccel hosszabb a menetidejük. A még több állomáson megálló, illetve egy-egy szakaszon mindenhol megálló vonatot is helyettesítő Hámor és Vércse InterCity vonatoknál pedig 35, illetve 24 perccel hosszabb az eljutási idő –hangsúlyozta Lőcsei Virág.

A felújítás miatt változott a miskolci 31-es busz menetrendje is: a Miskolc Városi Közlekedési Zrt. döntése értelmében a járatok az Avas kilátótól úgy indulnak, hogy a vonatok indulása előtt érkezzenek a Tiszai pályaudvarra, az onnan indulók pedig bevárják az IC-vel érkezőket.

Idő, de jobb lesz

A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) megbízott kommunikációs igazgatója megkeresésünkre úgy reagált, a pályafelújításra már nagy szükség volt, hiszen a szakaszon korábban állandó sebességkorlátozások voltak, aminek következtében a vonalon gyakorivá váltak a pályahibákból adódó késések, és nagy volt a vonal zavarérzékenysége, azaz egy forgalmi hiba esetén hosszú ideig, akár tizenkét órán túl is tartott a menetrendszerű közlekedés helyreállítása.

– A felújítás befejezése után növekszik pálya tengelyterhelése, gyorsabban közlekedhetnek a vonatok, így csökken az utazási idő, az állomások és megállóhelyek korszerűsítésével pedig az utasok komfortérzete is javul – tette hozzá Kiss Boglárka. A NIF közlése szerint, az uniós és hazai forrásokból megvalósuló beruházás 2020-ra készül el teljesen.

ÉM-TÁ


Tiszai pályaudvar - illusztráció
Budapest, Miskolc - 2020-ban fejeződhet be a Budapest–Hatvan–Miskolc vasút­vonal felújítása. A Budapest–Hatvan–Miskolc vonal felújítása év elején kezdődött, folyamatosan halad a kivitelezés. – A felújítás jelenlegi üteme november 15-ig, a következő pedig a december 8-i menetrendváltásig tart. ...

20-40 perccel hosszabbodhat a menetidő a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon
Budapest/Miskolc - Műszaki hiba és pályafelújítás miatt 20-40 perccel hosszabbodhat a menetidő a Budapest-Hatvan-Miskolc vonalon - közölte a Mávinform kedden közleményben az MTI-vel. Mint írták, Rákosliget és Pécel között a délelőtt meghibásodott biztosítóberendezés helyreállítása hos...

Tiszai pályaudvar - illusztráció
Budapest, Miskolc - Műszaki problémák és baleset is okozhat óriási késéseket a felújítás alatt lévő vasútvonalakon. Tovább folytatódik a Budapest-Hatvan-Miskolc vasútvonal felújítása. Július 21. és szeptember 8. között a gödöllői és a turai állomáson, továbbá a Rákos–Pécel, illetve Tura–Hatvan kö...

Új színfolt a vasúton: Flirt motorvonatok az északi régióban is
Budapest, Miskolc - Vasúti komfortfejlesztések az északi régióban is. A MÁV-Start Észak-magyarországi régiót érintő fejlesztéseinek eredményeként Miskolc környékén jelentősen javult a vasúti kocsik minősége, egyúttal a szolgáltatás színvonala is. Felújított szerelvények A Budapest–Füzesabony–Eg...

Még dízelmozdonyokkal zajlik a vontatás. Bő másfél éven belül átveszik a helyüket a villamos mozdonyok
Borsod-Abaúj-Zemplén - Régi vágya válik valóra a zemplénieknek a vasúti pálya teljes felújításával. Az ország és a megye egyik legforgalmasabb, ezáltal legfontosabb vasútvonala, a Budapestről Miskolcon és Sátoraljaújhelyen át az országhatárig futó 80-as számú legneuralgikusabb része a Mezőzombor ...

Gyorsabb és késésektől mentesebb lett a vasúti közlekedés
Borsod-Abaúj-Zemplén - A mostani rekonstrukció révén a 120 kilométeres óránkénti sebesség elérése a cél. Az ország egyik legnagyobb forgalmát lebonyolító Budapest–Miskolc vasúti fővonal műszaki állapota hosszú esztendők óta közbeszéd tárgya. Egyik felől, mert egyre több a toldozni-foldozni való a...