Összeállt a “halálmenet”

Akt.:
A régi vasúti technikák iránt mindig nagy az érdeklődés
A régi vasúti technikák iránt mindig nagy az érdeklődés - © Fotó: ÉM-archív
Miskolc, Sátoraljaújhely – A MÁV álláspontja szerint a saját tulajdonú járművek eladása a piaci riválisok helyzetét mozdítaná elő.

„Összeállt Miskolcon a halálmenet: hosszú ideje leállított Szilik, Dácsiák, Csörgők és Bzmotok indulnak a sátoraljaújhelyi bontóba” – így kezdi írását az Indóház. „Nagyüzemi vágóhidat nyit a MÁV-Start: a napokban legalább 20 mozdonytól és Bz-motorkocsitól szabadul meg. A kijelölt gépek többsége évek óta a miskolci szénparton kornyadozott, várva a halálos ítéletet – vagy éppen a csodát.”

Az iho.hu úgy tudja, hogy „a selejtezésre és vágásra ítélt gépeket sebtiben, még a június tizennyolcadikán kezdődő féléves vágányzár előtt összekészítették utolsó útjukra, hétfőn mérlegelték őket Miskolcon”. A hírek szerint a negyven-ötven éves mozdonyokat tartalmazó menet két adagban jut, jutott el Sátoraljaújhelyre. Számos ősmiskolci V43-as is búcsúzik a vágányoktól. A Miskolc környéki vasútvonalak Facebook-oldala fotót is mellékelt, amelyen Miskolc-Rendezőben mérlegelnek 12 mozdonyt, amelyeket nemrég hoztak le a szénpartról. A selejtezések kapcsán joggal merülhet fel a kérdés, hogy ezeket a gépeket a MÁV-Start miért nem adja el vagy bérbe a Magyarországon egyre nagyobb számban megjelenő magánvasút-társaságoknak. A MÁV álláspontja szerint a saját tulajdonú járművek eladása a piaci riválisok helyzetét mozdítaná elő.

ÉM-JLI








hirdetés