Olvasó(napló): kisvonattal Ortástetőre

Fotó: woodyka.hu
Fotó: woodyka.hu
Miskolc – Közel 150-en vettek részt szombaton azon a vonatozáson, amely négy évig nem volt lehetséges: a mahócai vonalon zakatolt a LÁEV szerelvénye.

“Szombaton 9.30-kor indultunk a Dorottya utcáról. Az öt kocsiból álló szerelvényünket az országban elsőként légfékesített két C-50 típusú mozdony vonatta.” – tudtuk meg Kaló Tamástól, az egyik vasútbaráttól, aki megosztotta velünk élményeit. “Első megállóhelyünk a szárnyvonalon az erdei iskolánál volt. Itt az érdeklődők megtekinthették az Északerdő Zrt. csanyiki erdészeti erdei iskoláját. Ez az erdei iskola gyakran fogad iskolás csoportokat, akik az erdei vasúttal érkeznek ide. Innen a következő állomásunk Ortástető volt, ahol az utasok választhattak szabad programot, vagy tehettek egy kört a fotósvonattal.”

Mára már befalazott

“Ez utóbbival kedvező napállás mellett délelőtt a vonal mentén lefelé több fotóhelyen megállva fotózhatták a vasútfotósok a különvonatot. A különvonattal a Papírgyár megállóhelyig jöttünk vissza, ahonnan egy fővonalon közlekedő vonattal való együttes fotózás után visszaindultunk Ortástetőre. Itt Ortástetőn a szárnyvonal mentén még tettünk egy rövid kis sétát ahol megtekintettünk vasút 2010-ben árvíz által megrongált szakaszait is. Ortástetőről visszaindulás előtt még egy túrát tehettek az érdeklődők a perecesi 1000mm-es bányavasút Gränzenstein-alagútjának mára már befalazott, Baross-akna felőli végéhez.”

A 3. leghosszabb

“Mártha László úrtól (aki a perecesi bányászat múltjának kutatója – a szerk.) szakszerű bemutatást kaphattak az érdeklődők az egykori bányavasút történetéről és a Perecesről Baross-aknára vezető 2330m hosszú Gränzenstein alagútról, amely az építése idején a világ 3. leghosszabb ilyen építménye volt! Az alagút bejárat megtekintése után 16 órára visszatértünk a vonatunkhoz, amellyel visszaindultunk a Dorottya utcára. Köszönet az Északerdő Zrt. vezetését és az erdei vasút munkatársait is, hogy lehetővé tették ennek a nagyon jó hangulatú napnak és vonatozásnak a létrejöttét!”

 Emlékeztető

Lillafüredi Állami Erdei Vasút (LÁEV) Mahócai szárnyvonalán 2008. júniusa óta szünetel a menetrend szerinti személyforgalom. Ennek oka elsősorban a sorozatos sín- és kapcsolószer lopások, amelyek 2008-ban komoly károkat okoztak a vonalon. A tolvajok – akiket a rendőrség később elfogott – felszedték Mahóca állomás szinte teljes vágányanyagát, valamint Ortástető állomáson is károkat okoztak. 

(BOON)



A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .