Olvasói levél: Egy vásárlás tapasztalatai

Akt.:
Olvasói levél: Egy vásárlás tapasztalatai
© Illusztráció: Pixabay
Debrecen – Figyelmetlenség vagy szándékos megkárosítás? Nem tudom, de ismerjék meg, mi történt velünk egy elektronikai áruházban.

2017. december 3-én mosógépet akartunk vásárolni Debrecenben. Az általunk kiválasztott típus nem volt raktáron, ezért az eladó intézkedett annak megrendeléséről, s közölte, hogy 10-12 nap múlva fog megérkezni, majd értesítenek. December 7-én e-mailben jelezték, hogy megérkezett a mosógépünk, megvásárolhatjuk. December 11-én kifizettük (129999 forint plusz szállítási költség), másnapra ígérték a házhoz szállítást. Így is lett, a következő napon hoztak egy fóliába csavart mosógépet! Kérdeztük, hogy az áru miért nem eredeti csomag, le se tegyék, vigyék vissza az áruházba. Én is azonnal odamentem, és az áruház bent lévő igazgatóját kerestem, aki elkérte a számlát, átnézte, és a raktárba ment. Kis idő múlva visszajött, s közölte, az észrevétel jogos, a rakodás során tévedés történt, ezért küldték hozzánk a nem megfelelő árut, s elnézést kért.

A fentiekkel kapcsolatban több gondolat is felmerült bennem.

Egy jó nevű műszaki áruház hogyan engedhet meg magának olyan tévedést, hogy a kiszállított áru megjelenésében és értékében is jelentősen eltér a megvásárolttól? Amennyiben a vásárló nem ismeri a csomagolási követelményeket (márpedig a többség nem), a csökkent értékű árut gyanútlanul átveszi. Mi lehetett az áruház szándéka az új, eredeti csomagolású mosógéppel? Talán valaki közülük így próbált hozzájutni leértékelt áron? (A bemutatódarabokat közismerten olcsóbban szokták értékesíteni.)

Fenti gondolataim miatt vételi szándékomtól elálltam.

Tisztelt vevőtársak!

Ez a példa is mutatja, hogy – különösen ünnep előtt – nagyon ébernek kell lennünk! A részletekre is figyelnünk kell, hiszen ezekben rejtőzhet a tévedés (vagy az átverés), a mi megkárosításunk.

(Név és cím a szerkesztőségben.)