Olasz szenátorok követelik a Dolce&Gabbana hirdetésének visszavonását

Sorra panaszolják be a világon az olasz Dolce&Gabbana divatcég stilizált erőszakot ábrázoló reklámjait. Pénteken Olaszországban 13 szenátor a reklámellenőrzési hatósághoz írt levélben követelte annak a hirdetésnek a visszavonását, amelyen egy nőt csoportosan megerőszakolnak.

A szenátorok között balközép kormánypárti és jobboldali ellenzékiek egyaránt találhatók.

A reklám megjelent több női magazinban és a La Repubblica című napilapban.

A Dolce&Gabbana februárban Spanolországban is kénytelen volt visszavonni egy hirdetését, amelyet kifogásolt a madridi kormány és egy fogyasztóvédelmi szervezet. Az olasz divatcég ezután “elmaradottnak” minősítette Spanyolországot.

Pénteken a brit reklámellenőrzési hatóság is kifogásolta az olasz cég reklámjait. Londonban a Times napilap egy októberi számában megjelent reklámképre érkezett sok panasz. Ezen két férfi késsel fenyeget egy harmadikat, egy negyedik meg fejsérüléssel fekszik a padlón.

Az olasz divatcég szerint ezek a reklámok erősen stilizált képek, amelyek a 19. század eleji teátrális festményeket imitálják.








hirdet�s