Oktatás: zuhanórepülésben

Országszerte tanítják a hejőkeresztúri iskolában folyó munkát, azaz a hejőkeresztúri modellt
Országszerte tanítják a hejőkeresztúri iskolában folyó munkát, azaz a hejőkeresztúri modellt - © Fotó: ÉM
Borsod-Abaúj-Zemplén – Legalább öt nagy probléma van a magyar iskolákkal. Ezért romlanak az eredményeink.

Egyre lejjebb csúszik Magyarország az oktatás minőségét vizsgáló rangsorokban. Legalább is ez derült ki a legutóbbi felmérésből, a World Talent Ranking-ból, azaz a világ tehetségfelméréséből. Most 60 ország közül az 51. helyen állunk, egy szinten Mexikóval, Brazíliával, Oroszországgal és Indiával. Pedig 10 évvel ezelőtt még a 16. helyet foglaltuk el a rangsorban.

Kevesebb pénz

A magyarországi zuhanás okait kutatva kerestük meg Kovácsné Nagy Emesét, a hejőkeresztúri iskola igazgatóját, a Miskolci Egyetem Tanárképző Intézetének oktatóját. A szakember kifejtette, az oktatás minőségének romlása csak részben függ attól, hogy egyre kevesebb pénz jut oktatásra. A 19. század közepén a hazai költségvetés 6,8 százalékát fordította az ország az oktatási ágazatra, ma már csak 3 százalékát. Emiatt olyan programok, kirándulások maradnak el sok osztályban, melyek sokat segíthetnének a hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatásában, jelezte a szakember. Hangsúlyozta: ennél nagyobb baj, hogy Magyarországon szegregálva oktatják a gyerekeket. Pedig bizonyított tény, hogy azok az országok sikeresek az oktatás terén, ahol együtt nevelik a különböző családi háttérből érkezett diákokat.

– Nálunk nagy probléma, hogy túl sok az olyan iskola, ahová „kimenekíthetik” a szülők gyermekeiket. Például a 6 és 8 osztályos gimnáziumokba vagy az egyházi iskolákba – mondta.

Folytatás a csütörtöki Észak-Magyarországban.

ÉM-HE








hirdet�s