Nyíregyháziak írják – a parkolásról

Autó autó hátán
Autó autó hátán
A nyíregyházi parkolásról regényt lehetne írni, de most csak néhány gondolat. Úgy gondolom, a káosz kialakulásáért az átgondolatlan vagy nem kellően megalapozott elképzelések kiagyalói az elsődleges felelősök.

Nem az autósok a felelősek. Az autó azért van, hogy használjuk, sokaknak munkaeszköz, és nem csak munkába járó eszköz.
Egyetértek azokkal, akik felvetik: miért nem a döntéshozók (képviselők, „szakemberek”) járnak elől követendő példával: gyalogoljanak, tömegközlekedjenek… Feltételezem, Földesi úr (Önkormányzati képviselő. A szerk.) is ezt teszi, és csak a városon kívül használja autóját, ha már ilyen jó ötleteket ad.
A tömegközlekedés igen időigényes, távol áll az ideálistól, és nem is mindig célravezető, különösen, ha az utasnak több kilónyi szállítani valója van. Az egyenesen tragikus, hogy valaki azt mondja, a város széléről érkező parkoljon a város szélén (otthon?!!!) és járjon busszal. Ha egy nap a város több pontját kell felkeresnem, kissé sokáig tartana tömegközlekedve, rámenne a munkaidő nagy része.
Az is felháborító, hogy miközben a parkolóbérlet árát 20 százalékkal felemelték, a bérlettel – a belvárosban – igénybe vehető parkolók számát jelentősen csökkentették.

Kissé hülye ötlet, hogy érkezik az autós mondjuk Sóstóhegyről, azt várják, parkoljon a bérletével a nagykörúton kívül és szálljon buszra, miközben a belvárosban van a munkahelye.
Egy kis séta természetesen senkinek se árt, de nem mindegy, mennyit kell – felpakolva akár – gyalogolnia. Az idő is pénz – tartja a mondás – nem is oktalanul.
Lehet, hogy legközelebb azt is kitalálják, hogy Nyíregyháza belvárosában nem lehetnek munkahelyek? Ha az autókat nem akarják beengedni, a munkahelyeket is kitilthatják…
Szóval először várjuk a példamutatást a döntéshozóktól, azután a szolgáltatásnak megfelelően kialakított díjakat (azokat is lehet csökkenteni!), és végül, jól kialakított és véghezvitt közlekedési koncepciót.
Mert az most nincs.

– Kováts Dénes –








hirdet�s