Nyitottabbak lettünk az újdonságokra

Kevésbé konzervatívok a magyar fogyasztók, mint voltak 8 évvel ezelőtt – derül ki a GfK Hungária felméréséből. Elsősorban azok lettek többen, akik bár nem csak a jól bevált dolgokhoz ragaszkodnak, de az újdonságok kipróbálását inkább másokra bízzák.

Tíz megkérdezett ember közül 4 érdeklődik az újdonságok iránt, és feltétlenül ki is próbálja azokat – derül ki a GfK Hungária felméréséből. Ez a csoport nyolc évvel ezelőtt is körülbelül ugyanekkora arányt képviselt, azóta kevesebben lettek viszont azok, akik kizárólag a már kipróbált, jól bevált dolgokhoz ragaszkodnak.
A nyolc évvel ezelőttihez képest több ember képvisel köztes álláspontot: bár nem érdeklődik kimondottan az újdonságok iránt, de nem is utasítja el mereven azokat.

Az emberek háromnegyede szerint a reklám életünk része, de ugyanennyien gondolják azt is, hogy azok mindig túlzóak, rezért nem hihetőek. Szinte minden megkérdezett (86%) úgy vélekedik, hogy a reklámoknak informálniuk kellene, és nem befolyásolniuk.