Nincs veszélyben a 4-es metró – RTL Klub

Nincs veszélyben a 4-es metró. Így reagált a főváros vezetése arra a sajtóhírre, hogy az Európai Unió nem annyival támogatná a beruházást, mint amennyire számítottak. Azt, hogy mennyibe fog kerülni a metró és ebből mennyit fizet az Unió, az állam és a főváros, a város vezetése már régóta nem tudja megmondani. Arra hivatkoznak, hogy még tartanak a tárgyalások.

A 4-es metró alagútjának első szakaszát a Bocskai és a Fehérvári út kereszteződésénél kezdték kialakítani, a többi ezután következik, ha következik. Az Index internetes újság információi szerint ugyanis az egész beruházás veszélybe került, mivel az Európai Unió a Kohéziós Alapból csak 100-120 milliárddal támogatná az építkezést, amelynek végső költségei a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint az 500 milliárd forintot is elérhetik.

A főváros cáfol. Az Európai Uniónak tetszik a metró ötlete, hiszen az Európai Beruházási Bank tíz éve kíséri ezt a projektet figyelemmel. A bank nyilvánvalóan olyan beruházásokat támogat, amit az EU is – mondta Dancs Gábor közlekedési tanácsnok az RTl Klub Híradójának.

A 4-es metró hivatalosan még most is 320 milliárd forintba kerül, ez szerepel a metrótörvényben. Igaz, Demszky Gábor főpolgármester néhány hete már utalt rá: a végösszeg ennél magasabb lehet. “Soha nem azonosak a kivitelezés tényleges költségei azokkal a számokkal, amiket a mérnök a beruházási okmányban megad” – mondta a főpolgármester február elején.

Egy biztos, a 4-es metró 2009-re ígért átadása nem tartható. Becker László metróbiztos a múlt héten azt mondta: a Keleti és a Kelenföldi pályaudvar közti tíz megálló 2010-re, a Bosnyák térig tartó szakasz csak 2012-re készülhet el.








hirdet�s