Nielsen: stabil az ásványvíz piaca

Csaknem 45 milliárd forint értékben adtak el ásványvizet az elmúlt egy évben itthon a kiskereskedelemben, vagyis a forgalom ugyanakkora, mint a korábbi időszakban – állapította meg a Nielsen piackutató vállalat kiskereskedelmi indexe. A fogyasztás mennyisége is változatlan: 2008 júniusa és 2009 májusa között 890 millió liter fogyott. Az ásványvizek közül a szénsavas a legnépszerűbb, a méretet tekintve pedig a másfél literes palackok fogynak leginkább.

Az ásványvizek ára nem emelkedett, vagyis egy liter fogyasztói átlagára ugyanúgy 50 forint idén májusban, mint tavaly ugyanekkor. A szénsavas termék átlagára 44 forint literenként, míg a szénsavmentes 58 forintba kerül. Előbbiből egyébként még mindig jóval több fogy: 100 üvegből 54, de a tendencia csökkenő. Egyre kedveltebb a szénsavmentes víz, az eladások 38 százalékát ez teszi ki az előző évi 36-tal szemben. Az enyhén szénsavas vizek részaránya 8 százalék.

Az ásványvíz zömét egyébként másfél literes palackban adják el, mennyiségében 75, értékben pedig 79 százalék jut erre a kiszerelésre. A beszerzési helyeket tekintve nagyjából egységes a kép: a hipermarketek 34 százalékot, a szupermarketek és diszkontok 45 százalékot értékesítenek az összes ásványvíz-forgalomból.

Az ízesített ásványvizek piacán mennyiségben kisebb, 2 százalékos visszaesést mértek a kiskereskedelmi forgalomban, értékben viszont 14 százalékkal nőtt a bolti eladás. Az ízek közül kiemelkedik a citromos ásványvíz piaci részesedése, második helyen pedig a lime következik.








hirdet�s