Nielsen: Jobban figyelünk az élelmiszerek címkéjére

A magyarok több mint fele jobban odafigyel arra, hogy milyen élelmiszert vásárol, mint korábban – derül ki a Nielsen piackutató vállalat felméréséből, amelynek részleteit szerdán hozták nyilvánosságra. A vásárlók a csomagoláson az összetevőket és a tápértéket is megnézik, de a megkérdezettek fele mondta csak: érti azt, ami a címkén szerepel.

A kutatás eredményei szerint vásárláskor minden ötödik magyar megnézi, hogy egy-egy élelmiszer tartalmaz-e tartósítószert, és milyen adalékanyagok vannak benne. A nemzetközi átlag 24 százalékos ebben a kérdésben.

Ha első alkalommal vásárolnak valamilyen terméket, a magyarok 29 százaléka olvassa el a tájékoztatót vagy a címkét – a nemzetközi átlag itt 37 százalékos. A Nielsen felmérése szerint egyre nagyobb szerepet játszik itthon is az egészséges étkezés és az élelmiszerek tudatos kiválasztása.

A magyarok 13 százaléka sohasem nézi meg a címkét, Európában átlagosan az emberek 10 százaléka tesz így.

Bizonyos összetevőkre a magyarok jobban odafigyelnek, mint a nemzetközi átlag a Nielsen kutatása szerint. Itthon elsősorban a tartósító szerekről, adalék- és színező anyagokról tájékozódnak a fogyasztók, míg az európaiak leginkább a zsír-, kalória- és cukortartalmat ellenőrzik vásárláskor.



Sporthírek






hirdet�s