Nielsen: Csökkent a háztartási tisztítószerek piaca

Két százalékkal fogyott kevesebb háztartási tisztítószer tavaly, mint 2008-ban – derül ki a Nielsen piackutató szerdán ismertetett Kiskereskedelmi Indexébõl.

Tisztítószerekre összesen 20 milliárd forintot költöttek 2009-ben, legtöbbet általános tisztítószerre és súrolószerre.

Kevéssel, de visszaesett a háztartási tisztítószerek piaca tavaly a 2008-as évhez képest. A még így is 20 milliárdos forgalom 2 százalékkal csökkent a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe szerint. Kevesebb fogyott súrolószerbõl, ablaktisztítóból, padlótisztítóból és általános tisztítószerbõl. Ennek ellenére még mindig az utóbbi termék a legkeresettebb, az összforgalom több mint felét (12 milliárd forintot) költik erre az emberek.

Több fogyott viszont toalett tisztítóból és eldobható konyhai törlõkendõbõl. A toalett tisztító forgalma meghaladja az 5 milliárd, az ablaktisztítóé pedig az 1 milliárd forintot. Törlõkendõre és padlótisztítóra fél-fél milliárd forint jutott tavaly.

Emelkedtek a termékcsoport fogyasztói árai. Több mint 20 százalékkal drágult például az általános többcélú tisztítószer és a szórófejes ablaktisztító.








hirdet�s