Nézőpont: Többre, többre!

Aki csak a filmekből ismeri az árverések világát, abban az a kép alakulhat ki, hogy annál jobb értékesítési módszert ember még nem talált ki, hiszen a vevők sokszor erejükön felül licitálnak. – Szendrei Péter jegyzete

Valódi pszichés párbaj alakul ki köztük, aminek már nem is a birtokolni vágyott tárgy megszerzése az igazi célja, hanem az ellenfél legyőzése.

A valóság ennél prózaibb: az árverések résztvevőit nem a lovagias küzdelem, hanem a haszon vonzza. Vegyél olcsón, adj el drágán! – ez a kereskedelem örök érvényű szabálya, amiből következik: akik üzletelni akarnak az árverésre meghirdetett lakásokkal, nem érdekeltek az ár felhajtásában. Az árverési biznisz természetesen az alvilági elemeket is vonzza: nem volt ritka egy időben, hogy még a versenytárgyalás megkezdése előtt leosztották egymás közt a lapokat a megjelentek, tisztázták, ki mit akar megszerezni. Ha valaki falkán kívüliként csak úgy odatévedt, azt vagy megfenyegették vagy lefizették, s versenytárs nélkül a kikiáltási ár töredékéért jutottak hozzá a portékához.

Az online árverések bevezetése – miután csökkentette az érdeklődők személyes kapcsolatának lehetőségét – a visszaéléseket is megnehezítette, ráadásul az így elért forgalom magasabb. Létezik tehát tiszta, áttekinthető árverési módszer – csak alkalmazni kellene.

A kényszer-árverezések esetében például kötelező jelleggel.








hirdet�s