Nézőpont: Friss hús effektus

Szendrei Péter
Szendrei Péter
Látszik, hogy a pénzügyi világot, beleértve a biztosítási piacot is, főleg férfi ak – vagy túlemancipált nők – irányítják. Szendrei Péter jegyzete.

Erre egyszerűen abból lehet következtetni, hogyan viszonyulnak a társaságok régi ügyfeleikhez, s miként igyekeznek az újakat megnyerni. Egy férfi , ha új szeretőre vágyik, először is verbálisan támad; igyekszik bizonyítani, hogy ő minden bikák legbikábbika – ha úgy tetszik, ő a piacvezető – vagy legalábbis meghatározó és a maga nemében egyedülálló. Ha ez önmagában nem jár eredménnyel, ajándékozásba kezd – klasszikusan: virág, vacsora, ékszer, esetleg egy hét határra szóló utazás –, majd ígérget.

Aztán, ha végre a préda terítékre került – a hölgy beadta a derekát – egy darabig még folytatódik a kényeztetés, majd ritkulnak az ajándékok, a közös vacsorák, míg – a régi kapcsolatokban – a nagy dumák is csak egy foghegyről odavetett „szervusz édes”-re redukálódnak.

A biztosítók is valahogy így vannak ezzel, számukra a hűség, a régi ügyfél nem olyan kívánatos, mint az éppen megkaparintandó, akinek fűt-fát ígérnek, csak hogy megnyerjék maguknak. És ahogy az a férfi -nő kapcsolatokban is lenni szokott, ebben az esetben is a régi partner fizeti meg az újnak nyújtott kedvezmények árát.

– Szendrei Péter –