Ég a ház

Akt.:
Ég a ház
Milyen rendszer az, amelyet az egyre elkeseredettebb pedagógusok kötelességtudata tart úgy-ahogy életben. Bujdos Attila írása.

„Az egész oktatási rendszert látjuk most már veszélyben! Kaotikussá vált minden! Bizonytalanság, elkeseredettség, sokszor apátia uralkodik a tanári szobákban” – a miskolci Herman Ottó Gimnázium nevelőtestülete írta ezt a nyílt levelet.

Súlyos szavak. A súlyukat növeli, hogy az ország egyik legjobb iskolájának dolgozói használják a magyar oktatási rendszer állapotának leírásához. Amiről a nyílt levél szól, annak alapján egyébként bárki írhatta volna, aki belülről élte át az elmúlt évek iskolarendszert központosító változásait.

Hogy itt nem akárkik, és nem általánosságban fogalmaznak, az mindenképpen gazdagítja a felelős gondolkodásról, a kiállásról szóló képzeteinket: ha beszélni kell, akkor nem szabad hallgatni.

Egy nappal rá, hogy a Herman nevelőtestülete a saját tapasztalataikon is alapuló helyzetértékeléséről tájékoztatta a közvéleményt, kivéve ezzel a részét a hallgatás falának lebontásából, kiállt a nyilvánosság elé a közoktatásért felelős államtitkár is. Arról beszélt, hogy szeptembertől nő a pedagógusok bére.

Ha a rendszer legfőbb vezetője számára nem téma, amit az ő felelősségére bízott kollégái nagyon is annak tartanak, az nem jó jel. Ezzel olyan látszat keletkezik, mint amikor az égő házban rekedt emberek kiáltanak, hogy nagy a baj, mire megüzenik nekik, hogy egyébként nyolc hónap múlva majd több lesz a fizetésük.

Nem mellékesen: a Herman nevelőtestülete tényleg segélykiáltásnak szánta, amit írt. Bár saját bőrükön érzik, amit éreznek, de nem csak a saját, és főleg nem csak a jelenben létező ügyük ez, szépen, tételesen el is magyarázzák.

Közügy, amihez nem csak hozzá lehet, de hozzá is kellene szólni: ők a maguk részéről ennyit és ezt tudták hozzátenni – a következő nemzedékek sorsáról van szó, ha alkalmatlan iskolarendszerben tanulnak, abból ugyan milyen jövő épülhet.

Milyen rendszer az, amelyet az egyre elkeseredettebb pedagógusok kötelességtudata tart úgy-ahogy életben.

Jó, persze, nem teljesen életszerű, hogy éppen a központosított rendszer csúcsvezetője mutatkozzék érdekeltnek az oktatás életképességéről folyó vita kiterjesztésében. De ha már beszélni kell róla, érvelhetne akár mellette is, ha vannak mellette szóló érvek: milyen mutatók igazolják az államosítás eredményességét? Mi szól még mellette a pedagógusoknak megígért, aztán részleteire szabdalt, és évekre kiporciózott béremelésen kívül? (Aminek idei, szeptemberi eljövetelét már január elején be lehet jelenteni.)

– Bujdos Attila –


Nyílt levél a Hermanból – Szerveződik az összefogás

Miskolc – A köznevelési államtitkár a tévében üzent a Herman tantestületének. tovább »

Közlemény, válaszul a Herman Ottó Gimnázium nyílt levelére

Miskolc – “A Független Diákparlament feltétlen támogatásáról biztosítja azon gimnáziumok tanulóit és tanárait, akik az oktatás válságos helyzetével kapcsolatban szólalnak fel” – olvasható a Független Diákparlament közleményében. tovább »

Besokallt a Herman tantestülete – “A mindennapok lehetetlenülnek el az oktatásban”

Miskolc – Kaotikus állapotok, bizonytalanság, a gyerekekkel kísérleteznek, egyebek mellett ezekről panaszkodik Herman Ottó Gimnázium tantestülete. Nyílt levelet írtak, először még novemberben a tankerületnek, majd most az oktatási államtitkárságra is elküldték. A jelenlegi oktatáspolitikát kifogásolják, szerintük nincs elég pénz, a központosított rendszer nehézkes, és nem a gyerekek érdekét szolgálja. tovább »

A Klik nem fizetett, a lektornál meg kikapcsolták a villanyt

Miskolc – Nagy a baj, ez derül ki a tanárok panaszaiból és egy gimnázium pedagógusai nyílt leveléből. tovább »

Nyílt levél a Herman Ottó Gimnáziumból

Miskolc – Kedden egy, a Herman Ottó Gimnázium tantestülete által megfogalmazott nyílt levél érkezett szerkesztőségünkbe. Úgy fogalmaznak: hiába juttatták el észrevételeiket az oktatás irányítóihoz, semmiféle választ nem kaptak. tovább »




További hírek a Magyarország kategóriából






hirdetés