Nem veszéylezteteti a metróépítés a Kálvin téri templomot

Megerősítették a fővárosi Kálvin téri református templomot, hogy a 4-es metró építésekor nehogy összeomoljon. A műemléki épületről néhány hete derült ki, hogy állapota miatt az alagútfúrás veszélyezteti. A Kálvin téri templom építését csaknem 200 évvel ezelőtt kezdték meg Hild Vince tervei alapján. Átalakítások, hozzáépítések váltották egymást egészen a század végéig. Az épület többször is megrongálódott: az 1838-as árvíz, a II. világháború, és az 1956-os forradalom is nyomott hagyott rajta. A 3-as metró építése is megviselte.
A templom mostani formáját 1959-ben nyerte el, akkor építették rá a toronysisakot.

A 4-es metróval kapcsolatos felszíni munkák áprilisban kezdődtek a Kálvin téren. Csak 3 hónappal később derült ki, hogy az ottani templom rosszabb állapotban van, mint ahogy a korábbi szakértői anyagokban szerepelt.
Ezért az állomás építői a Swietelsky Építő Kft. és partnere a Mélyépterv Kútmérnöki Kft. speciális műszaki megoldásokkal megerősítették a templom gyenge alapokon álló épületét, minimálisra csökkentve a veszélyt, hogy az épület megsérüljön.
Többek közt közös gyűrűbe vonták a templomot és a tornyot, illetve minden ajtó és ablak erős nehézdúcolást kapott. A templomhajó és a torony annak idején különböző alapokra épült, melyek az évek során már elmozdultak egymástól – ezeket egyesítették és biztosították mozdulatlanságukat. A tornyot külön vasbetonalapzattal is rögzítették, illetve az alapokba speciális kötőanyagot fecskendeztek. A toronyóra alatti cseh üveget, mely a stabilitásért felel, szintén megerősítették – olvasható a DBR metró közleményében.

Már csak egy-két befejező finom munka van hátra, mint az orgona visszaszerelése, palánkozások, illetve azok, amelyek az építkezés ideje alatt is lehetővé teszik az egyház működését.

A templom megerősítése miatt nem kellett leállítani a metróépítést.








hirdet�s