“Nem számít, honnan jött”

Kovácsné dr. Nagy Emese (balra) és Rachel Lotan
Kovácsné dr. Nagy Emese (balra) és Rachel Lotan - © Fotó: aj
Miskolc, Hejőkeresztúr – Megyénkbe látogatott Rachel Lotan professzor, a Komplex Instrukciós Program egyik kidolgozója.

A Komplex Instrukciós Program azért eredményes, mert nagyon tiszta és pontos célja van. Nem az a fontos, hogy melyik gyerek honnan jött, milyen származású, milyen a családja, hanem az, hogy merre tart. Az a lényeg, hogy legyen alkalma tanulni, és hogy ezt sikerrel tegye – mondta lapunknak tegnap Rachel Lotan, a Stanford Egyetem nyugalmazott professzora.

A KIP azért eredményes, mert tiszta és pontos célja van. -Rachel Lotan

Megismerte

A Miskolc-Hejőkeresztúri KIP Regionális Módszertani Központban találkoztunk vele, ahová Torma András rektor meghívására látogatott el egy szakmai napra, hogy megismerkedjen a központtal, annak munkájával, terveivel. Mint arról már többször is írtunk, a KIP-módszer alkalmas a különböző neveltségű, szociális hátterű és képességű gyerekek sikeres együtt oktatására, nevelésére. Ezt a módszert már több mint tíz éve alkalmazzák a hejőkeresztúri általános iskola pedagógusai, és több éve a Miskolci Egyetemen is elkezdődött a hallgatók megismertetése a módszerrel.

Másként kellene

Kovácsné dr. Nagy Emese, a hejőkeresztúri iskola igazgatója, a Miskolci Egyetem docense lapunknak elmondta: ma már a megyében 20, országszerte pedig 60–70 iskola, azaz közel 2 ezer pedagógus ismeri a KIP-et. Van olyan intézmény, ahol már minden pedagógus alkalmazza, de olyan is, ahol még csak most ismerkednek vele.

– Annak keresem a módját, hogy hogy lehet a pedagógushallgatókat úgy felkészíteni, hogy amikor majd kikerülnek az iskolákba, már rögtön tudjanak tanítani. Ennek az lenne a legjobb módja, ha délután kapnánk az egyetemen szakmai támogatást, a délelőttöt pedig iskolákban tölthetnék, és a gyakorlatban alkalmazhatnák a tanultakat.

Olyan iskolákban persze, ahol különböző képességű és szociális háttérrel rendelkező gyerekek járnak. Nálunk egyelőre úgy működik a pedagógusképzés, hogy 5 évig egyetemre járnak a hallgatók, és csak ezután következik az egy év gyakorlat. De ha olyan iskolába kerül, ahol nincs meg a különböző tanítási módszerek gazdagsága, akkor azt hiszi, hogy még mindig azt kell csinálni, hogy szépen elmondani a tananyagot, és kész – vázolta Kovácsné dr. Nagy Emese.

ÉM-HE


A KIP-módszer

Rachel Lotan a szakmai napon megismerkedett a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karának képzéseivel, ezen belül elsősorban a Tanárképző Intézet munkájával, illetve személyes beszámolókon keresztül betekintést kapott abba is, hogyan működik a KIP-módszer nálunk. A „Hejőkeresztúri Modell” néven már ismert, a szerepjátékokra, csoportmunkára, a pozitív megerősítésre épülő módszer segít a pedagógusoknak a heterogén, hátrányos helyzetű gyerekekből álló tanulói csoportok oktatásában.








hirdetés