Nem lesz pontonhíd a Dunán a Margit híd helyett

Nem lesz pontonhíd a Dunán a Margit híd egyéves lezárása alatt, mert az ideiglenes átkelő túl drága lenne, áteresztő-képessége pedig túl kicsi. A Margit hídi felújítás kivitelezőjével várhatóan augusztus 10-én köti meg a szerződést a főváros, a hidat pedig augusztus 21-én zárják le az autóforgalom elől, és a tervek szerint egy évig nem lehet majd kocsival átmenni. A lezárás idején is jár a 4-es és a 6-os villamos. A város sok pontján a forgalmi rend megváltozására kell számítani – tájékoztatott a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülése után Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója.

A főváros az elmúlt hetekben megvizsgálta annak lehetőségét, hogy ideiglenes átkelővel helyettesítené a Margit hidat a felújítás alatt. A pontonhíd telepítési és működési költsége a Honvédelmi Minisztérium tájékoztatása szerint 7 milliárd forint lenne, emellett hasonló nagyságrendű járulékos költséggel kellene számolni. Az ideiglenes hidak áteresztő képessége kicsi, óránként 100-200 autó hajthatna át, miközben a Margit hidat naponta átlagosan 50-60 ezer autó használja – közölte Nyáry Krisztián.

További gondot jelentene, hogy a Margit híd térségében épülő ideiglenes átkelőre fel-és lehajtani az alsó rakpartokról lehetne, ahol így gyakorlatilag leállna a forgalom és folyamatos dugók alakulnának ki. A dunai hajózás biztosítása szintén probléma, mert a sűrű nemzetközi hajóforgalmat nem lehet korlátozni, ellenkező esetben kártérítéseket kellene fizetnie a fővárosnak. A pontonhíd rendszeres nyitása és zárása viszont tovább csökkentené a híd áteresztő-képességét. Így a vizsgálatok eredményei alapján az derült ki, hogy az ideiglenes átkelő nem jelentene valódi megoldást a Margit híd kiváltására.

A Margit hídi felújítás kivitelezőjével várhatóan augusztus 10-én köti meg a szerződést a főváros, a hidat pedig augusztus 21-én zárják le az autósforgalom elől, és a tervek szerint egy évig nem lehet majd itt kocsival átmenni. A lezárás idején is fennmarad a közösségi közlekedés, vagyis jár a 4-es és a 6-os villamos. A villamosok ideiglenes vágányokon mennek majd át a hídon. Azokban az időszakokban, amikor az ideiglenes vágányok építése folyik, a villamosokat buszok helyettesítik. A vágányépítések pontos idejéről a kivitelezői szerződés megkötése után adnak részletes információt. Gyalogosan is át lehet majd jutni a hídon, a biciklisek pedig, a KRESZ szabályai szerint, áttolhatják a kerékpárt.

A város sok pontján a forgalmi rend megváltozására kell majd számítani a híd lezárása után. Ezek közül a legfontosabb, hogy a Margit híd mindkét hídfőjének környezetében teljesen új forgalmi rend lép életbe. A főváros közlekedési szakemberei jelenleg több mint 40 jelzőlámpás kereszteződést vizsgálnak a városban. Ezeken a helyeken úgy hangolnák át a közlekedési lámpákat, hogy azok alkalmazkodjanak a lezárás miatti új forgalmi helyzetekhez. Emellett új jelzőlámpás csomópont épül a Margit híd közelében, a Frankel Leó út és a Török utca kereszteződésében. A szakemberek azt is vizsgálják, hol lehet a városban ideiglenes buszsávokat kialakítani, ezekkel is segítenék a közösségi közlekedést.

A Margit híd felújításával összehangoltan a BKV augusztus 1-je és 19-e között felújítja a nagykörúti villamospályát, így ebben az időszakban a 4-6-os villamosok a dél-budai végállomások, azaz a Móricz Zsigmond körtér, illetve a Fehérvári út és a Blaha Lujza tér között járnak majd. A Blaha Lujza és a Moszkva tér között pótlóbuszok közlekednek. A kommunikációs igazgató közlése szerint a vágányok felújítására szükség van, mert 2006-ban, a Combinok forgalomba állításakor csak a nagykörúti peronokat építették át, a villamosvágányokat nem cserélték ki, a síneket utoljára a Nagykörút rekonstrukciójánál, 1994 és 1997 között újították fel.








hirdet�s