Nem főtt le a fekete leves

Nem főtt le a fekete leves
Nem főtt le a fekete leves
Nyíregyháza – Üres a kiöntő? Betelt a pohár! Egy csődöt mondott kávéfőző útját követte nyomon lapunk.

15:31: – A „csereutalványt” mint  jogintézményt  a vonatkozó jogszabályok nem ismerik, ezt a gyakorlat alakította ki. A hibás termék cseréjét utalvány formájában a javítószolgálat igényli meg a fogyasztó kérésére.

Célszerűbb, ha a fogyasztó, a javítószolgálatnál eltelt 15 nap után – a jótállási jeggyel és a javítószolgálat nyilatkozatával – a forgalmazót (a jótállási jegyen feltüntetett jótállásra kötelezettet) keresi  fel, aki a kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A jogszabályok tükrében:

A jótállási kötelezettség teljesítése a forgalmazót terheli. Gyakori hogy a fogyasztó a kijavítás iránti igényét a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál kívánja érvényesíteni, erre lehetõsége van.
Amennyiben a forgalmazó elismeri a minõségi kifogást, a fogyasztó az alábbiak teljesítését kérheti a forgalmazótól:
– elsõsorban a hibás termék kijavítását vagy kicserélését,
– másodsorban megfelelõ árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerzõdéstõl.

Amennyiben a forgalmazó azonnal nem tud a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről nyilatkozni, 3 munkanapon belül köteles álláspontjáról értesíteni a fogyasztót – tudtuk meg Holló Jánosnétól.

P. István története végül happy enddel zárult: a napokban felkereste a kávéfőzőt forgalmazó hipermarketet, ahol jegyzőkönyvet állítottak ki panaszáról, majd napokon belül kicserélték a hibás, sokat megélt, mégis keveset üzemelő háztartási gépet

14:40: Csere  vagy árleszállítás

A dühös vásárló ezután már nemcsak a szervizet, hanem a megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőséget is fölkereste. Elmondta: a kávéfőző az elmúlt egy évben többet volt „műtét alatt”, mint használatban, nem hajlandóak kicserélni a készüléket, sem visszafizetni a vételárat, a javítás minősége pedig minősíthetetlen!

A fogyasztóvédelmi illetékes, Holló Jánosné igazgató elmondta: Amennyiben a fogyasztási cikk minősége nem megfelelő, a fogyasztó a szavatossági, illetőleg a jótállási szabályok alapján érvényesítheti igényét.

Javítás esetén a jogszabályok pontos határidőt nem állapítanak meg, a Ptk. úgy rendelkezik, hogy a kijavítást vagy kicserélést megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A forgalmazónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze, ha ez nem történik meg, a fogyasztónak jogában áll kicserélést vagy árleszállítást kérni.

13:00: Érdekes történettel kereste meg lapunkat hűséges nyíregyházi olvasónk. Panaszosunkban forrt a düh, nem így újonnan vásárolt, több javításon átesett kávéfőzőjében…

Történt ugyanis, hogy P. István 2004 tavaszán egy vadonatúj kávéfőzőt vásárolt az egyik hipermarketben. A háztartási gép papírján és dobozán is harsogott a felirat: egy kiváló minőségű, két év garanciával rendelkező feketeleves-sajtolót tart a kezében a vevő.

Hazatérve István boldogan tette félre a kiszolgált, öreg kotyogót, s helyezte üzembe az elektromos szerkentyűt, szigorúan követve a tájékoztatóban leírt utasításokat. Öröme azonban rövid időn belül ürömbe fordult: a gép egyre nehezebben készítette el a napi feketét, végül a kávéfőző többállásos bekapcsoló gombja is a házigazda kezében maradt. István azonnal fellapozta a dobozban pihenő garanciafüzetet, s szakszervizbe vitte a készüléket. Hosszú hetek, sőt, hónapok teltek el, mire visszakapta a fekete matériát, ami a javítást követően, rövid időn belül újra csődöt mondott.

– Palicz István –








hirdet�s