Nem épül meg Görbeházánál a lehajtósáv

Úgy tűnik, nem épül meg Görbeházánál a debreceni és a nyíregyházi lehajtósáv. A tervmódosítás kapcsán éles vita bontakozott ki a kormánypártok és az ellenzék képviselői között.

A Napló nem talált olyan autóst (legyen az magánszemély, taxis vagy éppen egy fuvarozó vállalkozás tulajdonosa), aki ésszerűnek tartaná, hogy miközben az M3-as autópálya megépül Nyíregyházáig, az M35-ös pedig Debrecenig, a két útszakasz (s ezáltal a két megyeszékhely) között nem létesül közvetlen autópálya-kapcsolat.

Lobbizó polgármesterek

Amint arról már többször hírt adtunk, az M3-as és az M35-ös autópályák görbeházi csomópontján keresztül nem lesz majd átjárás a két megyei jogú város között. Ezt a kapcsolatot egy mindössze 175 és egy 870 méteres (az utóbbi felüljárót is tartalmaz) útszakasz teremthetné meg, amelyek bekerülési költsége 700 millió forint lenne.

Noha ez a tétel az M35-ös Görbeháza és Debrecen közötti szakaszának 65 milliárd forintra tervezett költsége mellett is eltörpül, az építtető Nemzeti Autópálya Rt. arra való hivatkozással vette ki a tervekből az átkötő szakaszok megépítését, hogy a két nagyváros között még 2006-ban is elenyésző lenne a forgalom, így a két csomóponti ágra nincs szükség.

Miközben a tervmódosítás révén éles vita bontakozott ki a kormánypártok és az ellenzék képviselői között a szóbanforgó szakaszokról, Nyíregyháza szocialista és Debrecen fideszes polgármestere mindvégig egyetéretett abban, hogy a két csomóponti ágra szükség van.

A városvezetők úgy érvelnek, hogy bár a görbeházai csomóponton keresztül összesen 90 kilométer lenne a távolság Debrecen és Nyíregyháza között, a gyorsabb és főként biztonságosabb közlekedés miatt vélhetően többen választanák ezt az útvonalat, mint a már ma is túlzsúfolt és balesetveszélyes 4-es főút 50 kilométeres szakaszát.

Sokan választanák

“Az én és az utasaim biztonsága sokat ér, ha tehetném, a négyes helyett autópályán tenném meg az utat Nyíregyházára és vissza” – válaszolta érdeklődésünkre Kiss György, a Főnix Taxi vezetője, aki ezzel a magánvéleményét fogalmazta meg. Szerinte a 4-es főút a jelen állapotában alkalmatlan a biztonságos közlekedésre, ezért gondolja úgy, hogy sokan választanák a pályát, még ha majdnem kétszer akkora is a távolság.

Széplaki Gyuláné, a derecskei Széplaki Kft. tulajdonosa azzal kezdte, hogy bár ők jellemzően külföldi fuvarokat bonyolítanak, szakmabeliként nem mondhat mást, mint hogy “a fuvarozásban a biztonságnak és az időnek meghatározó szerepe van. Más szóval, ha módjában állna, ő is az autópályát választaná a négyes főúttal szemben Nyíregyházára menet.

Miután számunkra a buszközlekedés a két megyeszékhely közötti települések kiszolgálását is jelenti, a járataink továbbra is a 4-es főúton közlekednek majd – mondta el a téma kapcsán Varga Sándor, a Hajdú Volán Rt. vezérigazgató-helyettese.

P.A.








hirdet�s